بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Rabu, 4 November 2015

Kali pertama masuk wad

Assalamualaikum

Pengalaman pertama Iman masuk wad gara-gara kencing kotor. Kecil-kecil kena kencing kotor. Dua hari dia sakit buang air kecil terutama waktu pagi. Belah petang dia ok. Pergi klinik doktor bagi ubat ural. Esoknya masih tak ok. Bangun tidur nak buang air nangis sakit. Yang saya risau ada darah.

Tak puashati terus bawa hospital pantai. Doktor tanya nak makan ubat di rumah atau masuk wad. Saya tanya mana yang cepat. Doktor cakap masuk wad. Diorang masuk air dan antibiotik. Dua malam juga duduk wad. Iman boring. Asyik nak balik je. Jadi minta doktor balik Ahad juga. Sebab doktor suruh tunggu satu hari lagi.

Masa tu Iman dah ok. Cuma nak kencing macam susah sikit. Tapi takde dah darah. Sambung lagi antibiotik seminggu kat rumah. Ada follow up jumpa doktor. Lepas dua kali appointment. Doktor cakap nampak dah ok. Kalau ada masalah bawa hospital semula. Alhamdulillah tiada apa-apa dah setakat ni.

Pengalaman cucuk jarum ditangan. Saya tak bagi Iman tengok. Masa cucuk tu menjerit juga dia. Bila dah siap dia ok. Boleh puji doktor Ganesha (paed) cucuk jarum untuk drip. Masa buka memang tiada kesan langsung.

*Gambar tengah tunggu bill nak check out.

2 ulasan:

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...