بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Khamis, 26 Mac 2015

Aplikasi telefon pintar myJakim

Assalamualaikum

Pernah tak nak pergi makan di kedai terasa macam musykil je tentang halal ke tak kedai tu. Biasa kedai memang ada letak logo halal jakim. Kalau takde tu tak payah la masuk ya. Tapi kalau yang meniaga tepi jalan macamana pula ya? Tengok orang yang jual jangan tengok orang makan. Sebab tak semua pentingkan soal halal.

Makanan minuman pun kadang ada tanda halal kadang tiada. Memang susah. Lebih-lebih lagi logo bukan logo halal jakim.

Untuk puaskan hati. Boleh install aplikasi myJakim dalam telefon pintar masing-masing untuk periksa halal ke tidak. Dalam aplikasi ni ada banyak lagi kemudahan lain. Boleh tengok dalam gambar di bawah. Terima kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...