بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Isnin, 9 Februari 2015

Gambar kenangan sebelum banjir di Kelantan

Assalamualaikum

Imbas kembali gambar kenangan di jambatan gua musang beberapi hari sebelum banjir.

Sewaktu tragedi banjir yang melanda Kelantan baru-baru ni. Sebelum tu kami balik kampung AI di Kuala Krai dan Wakaf Bharu. Kami balik hari Jumaat dan pulang hari Selasa. Rabu Kelantan mula banjir besar. AI cepat-cepat nak balik. Takut banjir katanya. Alhamdulillah kami selamat sampai pagi Rabu.

Tak sangka teruk juga banjir. Bila lihat gambar banjir. Teringat-ingat kenangan bergambar di sana. Rumah arwah abah dan ma AI masing-masing selamat. Masuk juga air tapi sikit.

Ketika hubungan terputus untuk ke rumah mereka tu kami cemas juga. Mak mertua selalu telefon beritahu perkembangannya di sana. Saya tak call sebab takut bateri telefonnya habis. Biarlah guna untuk kecemasan sahaja sebab bekalan elektrik tiada. Banyak ceritanya.. apa pun ini satu ujian dan semoga ada hikmah dan pengajaran disebaliknya.

3 ulasan:

  1. owh yer ke?mmm kesian dorang kan?sy lak time tu kat bkt gambang...mmg time tu hujan turun lebat dah

    BalasPadam
  2. Kesiankan tapi buat camner, dugaanNya, kita kena redha..

    BalasPadam
  3. Nasib baik ye sempat balik sebelum banjir

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...