بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Rabu, 14 Januari 2015

Iman dah sekolah

Assalamualaikum

Alhamdulillah bermula 25/12 baru ni, Iman dah mula kenal sekolah. Tarikh tu hari pengenalan buat ibubapa dan murid. Ibubapa duduk dalam dewan. Anak-anak di sekolah.

Lama juga la dengar taklimat dan teknik yang akan mereka ajar di sekolah tu. Bermula pukul 9 pagi hingga 12 tengahari. Tapi biasalah mula lewat sebab ramai juga yang datang lewat.

Bagus juga sekurang-kurangnya ibubapa tahu teknik dan cara yang anak-anak akan belajar. Siapa tak datang rugi ;-)

Masuk hari ni sudah hari ke 12 Iman ke sekolah. Semalam baru mula belajar. Sebelum ni cikgu-cikgu bagi murid-murid minat nak ke sekolah dulu. Mereka di bawa lawat kawasan sekolah, ajar cara letak barang, ajar naik tangga, menari dengar lagu nasyid, mewarna.

Sekolah ni teknik belajarnya tu yang menyeronokkan. Mereka ikut kaedah tadika luar negara. Jadi murid cepat membaca. Maaf la tak bagitau tadika apa. Tapi mesti ada yang tahu.

Walau dah banyak hari ke sekolah. Iman masih tak mahu sekolah. Tapi bila sampai sekolah dia ok. Kadang ambil masa balik dia cakap "seronok sekolah hari ni". Saya ingatkan dah ok la.. lepas tu cakap tak mahu sekolah. Tolong doakan sama agar Iman bersemangat nak sekolah.

Mujur uniform dapat bulan 2. Kalau tak haru juga.. nak keluar je mesti tanya. Nak pergi mana ni.. kenapa bawa beg sekolah abang.. kena la pandai-pandai jawab hehe. Jalan nak ke sekolah pun dah ingat. Siap cakap jangan masuk sini.. Iman.. Iman. Apa pun alhamdulillah tak menangis keluar suara. Cikgu cakap dia sedih kejap je. Lepas tu ok.

8 ulasan:

  1. InsyaAllah Iman akan minat ke sekolah, cuma mungkin makan masa sikit...

    Iman akan jadi anak yang cerdik dan soleh. :)

    BalasPadam
  2. assalamualaikum ummi...sekejap jer dah bersekolah yer Iman...belajar rajin2 yer...:)

    BalasPadam
  3. Salam UI...
    wahh Iman dah sekolah jgk kan.. samalah dgn Pa'e.. masuk 5 tahun.. hehe..lama2 nti OK lah kan...

    BalasPadam
  4. salam singgah dan follow sini ummi Iman ya, sini maktok Iman dari Brunei, rajin2 Iman sekolah ya, cucu maktok baru 1 tahun lebih lama lagi nak sekolah hehe

    BalasPadam
  5. Terima kasih semua :-). InshaaAllah.

    BalasPadam
  6. semoga iman rajin ke sekolah, rajin belajar.. semoga jadi anak yg soleh.. :)

    BalasPadam
  7. Besaq dh iman dh sekolah.belajar rajin² moga berjaya dalam pelajaran

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...