بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Isnin, 1 Disember 2014

Iman takut sunat

Assalamualaikum

Ahad baru ni, dua orang anak saudara bersunat. Abang dan adik. Umur 9 dan 7 tahun. Meriah sebab sunat beramai-ramai di masjid. Berarak pusing taman naik lori. Mandi air bomba. Berdebar masing-masing nak sunat. Tidur lewat malam tu adik saya cakap. Risau memikir nak sunat. Kalau tanya Iman lagi la.. sampai menangis takut. "Abang taknak sunat, nanti abang pengsan". Kalau dia tak takut dah selamat la.. tak sabar ummi dia nak dia jadi dewasa ;-)

Tak tau la bila giliran Iman.. eloknya lahir-lahir tu sunat terus. Senangkan. Ikut masing-masing la ya ;-). Lepas sunat muka masing-masing control je. Padahal dalam tu menangis. Diorang saja je bagi tenang dulu baru keluar. Takut ada yang lari dan takut agaknya hehe. Ada juga baya Iman hari tu. Macamana la agaknya..

3 ulasan:

  1. Assalam ros,
    si fayyadh pun takut nak besunat he3
    ni sebab nengok upin ipin la he3

    BalasPadam
  2. assalamualaikum ummi....selesai juga akhirnya yer...:)

    BalasPadam
  3. anak aka dulu bersunat riuh satu klinik...mujur buat dia sorang ja masa tu..

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...