بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Rabu, 10 September 2014

Pokok asam keping

Assalamualaikum

Beberapa minggu lepas kawan balik kampung di Melaka. Petik buah asam untuk buat asam keping. Pertama kali tengok pokok dan buah asam keping ni.

Dah tunjuk. Ramai la minta kat dia. Jadi saya pun dapat juga sebungkus. Tak kenal pokok asam keping juga? Saya tunjuk di bawah ni ;)

5 ulasan:

  1. ohhh mcm ni rupa pokok nya?? baru 1st time tengok ni UI... :)

    BalasPadam
  2. saya 1st time tengok masa di janda baik bentong..memang jakun masa tu sebab tak sangka buahnya color kuning
    sebab bila dah jadi asam kan warna koko sebab dijemur..hins :)

    BalasPadam
  3. buahnya tu pernah tgok dalam gambar..live belum lagi..:)

    BalasPadam
  4. SAYA MMG X PERNAH NAMAPAK ... CAMNI RUPANYA ...

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...