بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Khamis, 5 Jun 2014

Al-fatihah buat bapa mertua

Assalamualaikum

Hari Isnin baru ni dalam pukul 10 pagi saya dapat panggilan dari anak angkat bapa mertua yang memberitahu bapa mertua saya sedang tenat di hospital kuala krai. Sejurus lepas tu.. saya telefon AI tapi tak berjawab. Mungkin tak sedar.. jadi saya tinggalkan pesanan.

Saya nekad nak balik walau sebelum ni tak pernah bawa kereta sorang-sorang sampai kelantan. Gerak hati saya mengatakan yang saya boleh. Lepas AI izinkan dan bertemankan sorang kawan yang prihatin.. alhamdulillah saya sampai kelantan pukul 9 malam dan terus pergi hospital.

Dalam pukul 11 saya check in hotel mikraj. Mandi dan rehat. Esok paginya dapat panggilan lagi. Bapa mertua saya sedang bergantung sepenuhnya pada mesin. Sampai hospital.. masih menunggu keputusan doktor untuk bawa balik. Dalam pukul 2 bapa mertua sampai di rumah. Terus kami bacakan yassin ramai-ramai. Habis sahaja bacaan yassin dan bisikan syahadah.. bapa mertua saya telah menghembuskan nafasnya yang terakhir.

Jenazah selamat dikapan dan disembahyangkan dalam pukul 6. Jenazah dikebumikan lepas maghrib di pondok sg durian. Setelah selamat semuanya saya bermalam lagi di kuala krai.

Esoknya saya gerak ke rumah mak mertua. Sebelum tu hantar kawan yang temankan saya naik bas untuk pulang ke kuala lumpur semula. Kesian pula tengok dia. Saya masih di kelantan kerana menunggu AI sampai malam ni.

Semoga Allah cucuri rahmat ke atas rohnya. Al-fatihah.

7 ulasan:

  1. salam takziah dan alfatihah.semoga roh bapa mertua ditempatkan dikalangan org2 beriman

    BalasPadam
  2. salam takziah...Al-Fatihah..

    BalasPadam
  3. al-fatihah, takziah yer... moga rohnya dicucuri rahmat.

    BalasPadam
  4. Al-Fatihah buat keluarga AI.. salam Takziah..

    BalasPadam
  5. assalamualaikum ummi...al-fatihah buat arwah ...takziah buat ummi sekeluarga...moga tabah menghadapi dugaan ini...

    BalasPadam
  6. alfatihah utk family
    kuala krai tu kg saya
    hihi

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...