بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Rabu, 9 April 2014

Terlibat dengan catuan air akhirnya

Assalamualaikum

Semalam 8hb April, akhirnya bekalan air terputus juga. Mujur 3 hari sebelum tu dah buat persiapan awal. Dapat maklumat dari adik tentang jadual catuan air yang mana kawasan perumahan saya turut terlibat. Ikut jadual 4hb mula tiada air. Tapi ada pula.. sampailah pagi semalam tiba-tiba terputus.

Mujurlah tak ramai. Harap cukup bekalan air tangki, tong dan bekas-bekas air yang ada untuk 2 hari. Kalau melarat.. habislah. Dengar cerita ada yang terputus hingga 3 hari. Agak celaru juga masanya. Kenalah berjimat cermat ;)

Tong air saya dah beli dari bulan lepas. Masa dengar banyak tempat mula kena catu. Biasanya tong biru.. tapi tong saya warna hitam. Masa beli tu.. itu je yang ada :) dah basuh bersih-bersih. Simpan untuk mandi dan basuh apa yang patut sahaja. Untuk minum.. beli air mineral.

11 ulasan:

  1. At least cuma berdua/bertiga oklah Rose. Cuba bayangkan mereka yg ramai ahli keluarga dlm satu rumah susahnya..

    Ujian Allah sedang diberikan buat rakyat Malaysia. Moga kita semua lebih memuhasabahkan diri.

    BalasPadam
  2. kalau tak ramai memang cukup tu..tong hitam tu besar nampaknya..
    nasib baik kat rumah kaksura tak kena catu lagi..tapi beringat jugak..ada jugak simpan untuk emergency..:)

    BalasPadam
  3. Arghhhhh stress x cukup air kalau catuan

    BalasPadam
  4. memang kena berjimat air time kritikal ni..

    BalasPadam
  5. Nasib baik dah prepare tong air kan UI.. harapnya masalah catuan ni tak berterusan.. susah gak kan...

    BalasPadam
  6. Berjimat cermat la sbb tkt terlebih hari kan?

    BalasPadam
  7. bawak bersabarlah ye ummi iman..kena jimat2 guna air

    BalasPadam
  8. Alahai, bertabah la bila air kena catu..

    BalasPadam
  9. tmpt iman pun kena gak ka. 6 bekas pun xcukup kak.

    BalasPadam
  10. streesnya air kena catukan.. rumah mak semalam dah x keluar air lagi..

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...