بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Selasa, 22 April 2014

Karipap sardin khas buat AI

Assalamualaikum

Pertama kali dalam hidup buat karipap hehe.. entah kenapa baru kali ni betul-betul tergerak hati nak buat karipap sardin. Dah lama AI suruh buat.. dari awal perkahwinan lagi.. siap ungkit-ungkit suruh buat tapi tak buat-buat ;)

Akhirnya hari Sabtu baru ni.. hari yang tanpa air menjadi juga buat karipap. Itupun puas fikir nak buat ke tak ;). Masa nak buat tu google resepi. Tengok list yang paling atas. Resepi dari website MyResepi. Mudah je.. tu yang laju je nak buat. Saya letakkan resepinya dalam ni. Tapi saya tak ikut bulat-bulat. Resepi inti sardin tu saya buat ikut resepi sendiri.

Saya basuh sardin tu.. buang tulangnya dan goreng. Kemudian saya ketepikan. Masukkan bawang merah 2 ulas, 1 ulas bawang putih yang dipotong dadu. Sebiji cili padi hijau potong bulat-bulat, asam keping dan sedikit garam. Hancurkan sardin. Tambah air sikit.. masak sampai kering.. siap.

Untuk kulit karipap saya guna butter gantikan marjerin. Potong nipis je. Saya cairkan guna microwave :). Minyak pun sama.. panaskan dalam tu ;) senang kerjakan. Tada.. boleh lihat hasilnya di bawah. Alhamdulillah.. AI puji sedap. 4 biji sekali makan. Puashati rasanya dapat tunaikan hajat AI yang berkurun lama tu.


1 ulasan:

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...