بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Isnin, 10 Februari 2014

Tiada lagi kabinet dapur

Assalamualaikum

Selamat tinggal kabinet dapurku... malam-malam buka sendiri kabinet dapur bersama dua orang adik yang hebat hehe.. hampir 2 jam juga ambil masa buka semua.

Buka malam sebab petang duk melayan anak-anak mandi kolam.

Masa buka tu, terkejut tengok. Penuh dah anai-anai dalam tu. Memang tak boleh diselamatkan lagi. Sayangkan.. 5 tahun je bertahan. Rezeki yang Allah tarik saya kata pada AI.

Bila dah buka rasa lapang pula.. sekarang masa untuk fikir macamana nak pasang balik hud dapur tu. Buat masa ni tak terfikir nak ganti yang lain. Dah survey aluminium semua. Cantik. Nampak moden. Sayang pula duitkan.. banyak juga nak kena perabih.

Ada plan lain.. masih ada ruang kosong kat tepi belah bawah. Ingat nak buat kat situ je.. tengok pada rezeki.

14 ulasan:

  1. kalau kabinet kayu ni mmg anai2 ler yg merisaukan,kalau buat kabinet plastik pulak bahaya kena api..sabar ya.

    BalasPadam
  2. rumah sy pun dah mula ada sebelah bawah huhuhuhu

    BalasPadam
  3. Anai-anai kalau dah menyerang memang punah habislah jawabnya Rose..

    BalasPadam
  4. InsyaAllah akan ada rezeki lain tu UI.. kabinet pun mmg mahal kan?..

    BalasPadam
  5. itu la paling risau, anai2...

    BalasPadam
  6. adoi anai2.. kalau dibiarkan... satu rumah dia nak makan.. huhu mungkin Allah nak bagi rezeki lain tu..

    BalasPadam
  7. kalau nak buat lagi....pakai perabut jati atau nyatoh boleh tahan dari serangan anai2....mahal tapi berbaloi2...

    BalasPadam
  8. Rumah kak ina rumah lama..pun banyak anai2..tu yang takleh ada perabut kayu yg melekat kat dinding... alhamdulillah sekarang dah kurang sebab anai2 dah takde kayu nak makan..he he..

    BalasPadam
  9. seronok anai2 tu duk buat rumah dia kan..

    BalasPadam
  10. anai2 xbleh biarkan nih nnti satu rumah dia pergi

    BalasPadam
  11. asslamualaikum ummi...sayangnya.. anai2 ni mmg kalau dah ada mmg x boleh dibiarkn habis semuanya nanti...

    BalasPadam
  12. sedih tgk kesan anak2 tu....

    BalasPadam
  13. sayangnya....

    anai2 ni bgantung pada tapak...sebelum pasang apa2 kabinet kena pastikan kawasan umah selamat dengan anai2....

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...