بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Jumaat, 24 Januari 2014

Pasangan serasi

Assalamualaikum

Salam Jumaat. Semoga kehidupan kita sentiasa dirahmati dan diberkati Allah. Amin. Malam tadi tengok sikit je semanis kurma. Tak boleh nak fokus sebab ada tetamu. Meriah dengan budak kecil :)

Semoga yang bergelar suami isteri sentiasa serasi bersama. Ada yang berpuluh tahun, tiba-tiba kata tak serasi dan berpisah. Nauzubillah. Cari keserasian bersama agar saling melengkapi. Jika pasangan buat salah, cepat maafkan. Manusia tak sempurna. Sentiasa belajar dari kesilapan. Adakala kesilapan tu banyak menyedarkan kita untuk perbaiki diri.



Banyakkan istighfar. Inshaallah akan jadi benteng kepada perkara yang tidak baik. Semoga hubungan kami dan semua pasangan yang baca ni sentiasa bahagia, dirahmati dan diberkati Allah dan kekal hingga ke syurga. Amin.

7 ulasan:

  1. betul UI, istighfar tu banyak khaifiatnya, insha Allah :)

    BalasPadam
  2. Kakak pun tengok malam tadi Rose sebab sekarang anak kakak Jumaat tak sekolah bolehlah tonton tv. Tapi yg kakak suka bila Mawi kata:-

    "perempuan memang suka dipuji tapi lelaki mahu dihormati dan dihargai"

    BalasPadam
  3. Smlm tajuk "Pasangan Serasi".. mmg kena saling melengkapi.. semua ada kelemahan msg2..so kena pandai bertolak ansur kan...

    BalasPadam
  4. Mudah2an kita sama2 jaga kerukunan rumahtangga kita kan UI :)

    BalasPadam
  5. nice entry kak..terima kaseh atas ingatan.. :)

    BalasPadam
  6. Mudah2han kita semua dan pasangan tetap rukun damai bahagia hingga ke akhir hayat. Semoga cinta sampai ke syurga..

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...