بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Selasa, 31 Disember 2013

Delima Selatan Afrika besar sungguh

Assalamualaikum

Hari Sabtu minggu lepas, sementara menunggu kereta siap dipasang plastik kawalan cahaya matahari (tinted) yang mengambil masa hampir 4 jam. Terpaksalah menapak ke pasaraya baru yang terletak di Jalan Genting Kelang / Setapak. Pertama kali datang sini... nama pasaraya pun google. Baru tau namanya KL Festival City. Baru lagi tempat ni..

Lepas solat jalan-jalan terjumpa stall buah. Macam-macam buah ada dan semuanya nampak fresh. Ada jual air buah juga. Saya beli air dragon fruit. Sedap.. rasanya ada di campur creamer. Tengok-tengok buah ternampak buah delima yang besar. Pertama kali tengok... teruja pula. AI tanya nak beli ke? Mula-mula nak beli 1 tapi jadi 3 sebab nak bagi orang sebagai buah tangan. Sebiji RM16.

Fresh je buahnya

Bangunan KL Festival City

Ni rupa delima yang sudah di belah. Letak dalam pinggan makan saiz biasa.

Rasanya ada campur-campur. Ada masam sikit.. ada manis. Tapi suka sebab biji ya tak keras macam delima lain. Senang nak makan.

Hari ni hari pertama tanpa AI semula. Dah selamat terbang tengahari semalam. Tu yang ada masa nak update. Kali ni cepat pula rasa rindu.. :(

2 ulasan:

  1. mmg besar buah delima nya UI..sllu kita tgk kecik2 je kan..
    erm! awal rindu dah bertandang..sabar ye...

    BalasPadam
  2. merahnya isi..terluir nur tgk...

    mahal tu...rm16, tapi oklahkan..besar.. :)

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...