بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Isnin, 7 Oktober 2013

Santai di Masjid Al Mizan Putrajaya

Assalamualaikum

Suka tengok kubah masjid ni

Ahad lepas tak tahu arah mana nak tuju lepas pergi Darussyifa Sejangkang. Mula ingat nak ke pantai Morib, Banting. Tapi stereng menghala ke Dengkil / Putrajaya ikut jalan dalam. Yang kelakar tau-tau dah sampai jalan nak ke airport. Padahal nak k Putrajaya.

Disebabkan perut lapar, berhenti solat dan makan di RnR Dengkil. Mujur kena dengan selera. Mak saya pun memuji-muji. Puashati sebab sedap sup tulang yang dimakan. Lepas perut masing-masing terisi, teruskan perjalanan ke Putrajaya. Hajat nak tengoklah apa yang ada di gerai KUD. Jalan sesak pula. Masa tu dah maghrib. Akhirnya terus ke masjid Al Mizan. Solat maghrib dan tunggu isyak sekali. Lepas tu terus balik Klang. Punyalah jauh kami solat ;)

Habis basah baju ambil air sembahyang. Ada pula kawan ajak main. Nak solat pun tak senang Iman. Akhirnya main je lah.

mak sentiasa sporting bila bergambar.

Acik & mak saya

Suka landskap masjid ni. WhatsApp kat adik-adik yang lain. Mereka cakap. Kat masjid pun boleh posing ya ;)

Dalam masjid pun ada playground. Sempatlah Iman main sebelum balik.

12 ulasan:

  1. Owh ada mainan ye, happy la budak2 kan ;D

    BalasPadam
  2. Yan pun suka dengan kubah masjid tu...lain dari yglain kan....

    BalasPadam
  3. aah lah ada tempat main juga...tak lah bosan budak2..bolihlah ibu2 kusyuk solat...

    BalasPadam
  4. ada playground suka la budak2 kan...cantik masjid tu

    BalasPadam
  5. dah ada palyground ye dkt masjid 2?dah 3bln xg sne..kalau cuti rjin la solat sne. hamboi iman xthn dgn godaan kwn terus g main ek?

    BalasPadam
  6. Kubah dia pun cantik Rose...
    Iman seronoklah dapat main ye:)

    BalasPadam
  7. Masjid besi tu kan. Pnh tgk dr luar je... X pnh masuk pun.

    BalasPadam

  8. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    BalasPadam
  9. masjid sekarang dh macam mall kan,siap ada playground..

    BalasPadam
  10. xpernah pergi lagi.selalu pun jenguk daru luar aje :)

    BalasPadam
  11. Nur dulu selalu ke putrajaya...
    tapi belum bksempatan nak masuk masjid ni...

    teringinnya nak masuk n bersolat kat situ...

    BalasPadam
  12. suka masjid ni sejukkk jer.. sebab di kelilingi air ...

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...