بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Jumaat, 25 Oktober 2013

Putih-putih melati merah-merah delima

Assalamualaikum

Putih-putih melati
Merah- merah delima
Siapa yang baik hati
Pasti ku terima

Pucat je rupa

mujur dalam masih merah

Buah delima ni pemberian dari nenek Iman. Baru ni berebut makan dirumah nenek, jadi hari Rabu nenek Iman dah janji nak belikan di pasar malam. Dapatlah kami 2 biji :) Pucat je rupanya.. tapi isi dalamnya manis. Iman suka buah ni.. Murah pula harganya di pasar malam. Cuma Rm10 untuk 5 biji. Besar pula tu.

Iman suka nyanyi lagu di atas tu. Rangkap tu je lah... terikut-ikut sepupu. Tapi dia yang masih kekal nyanyi. Dalam hidup ni memang sentiasa kena baik hati ya Iman. Jika kita baik maka yang baik juga kita dapat, Inshaallah.

11 ulasan:

  1. aiman pun suka lagu ni.hehe

    murah ye..yg pnting sedap

    BalasPadam
  2. 1st time lady tgk delima warna putih mcm ni...

    BalasPadam
  3. anak sedara asben mummy suka nyanyi part ayat tuh.. dgn ayat pelatnyer.. first time dgr mmg x paham..

    BalasPadam
  4. skrang ni merah2 delima tu bnyak dijual di pasar2 malam..yg penting isinya sedapkan...

    BalasPadam
  5. wah.. lma nya tak mkn buah delima... huhu

    BalasPadam
  6. kalau yg merah masam sikit kan UI

    BalasPadam
  7. lama tak mkn delima...
    tapi delima ni mmg elok dimakan...

    rasanya sebiji delima tu, elok sorg je hbiskan...sbb dalam byk2 biji delima tu, satu je yg punya panawar penyakit...

    sejauh mana kebenaran, Allahulam..!

    maaf kalau nur silap...

    BalasPadam
  8. Salam ummi iman...suka mkn buah delima ya.K.atie jarang jumpa buah ni...

    BalasPadam
  9. buah delima bagus... popular lagu tu ye hee

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...