بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Khamis, 24 Oktober 2013

Petua hentikan cirit birit

Assalamualaikum


Untuk yang belum tahu. Cara mudah untuk hentikan cirit birit adalah dengan minum teh pekat tanpa gula. 1 uncang teh untuk setengah cawan air. Yang penting pekat dan rasa kelat. Memang berkesan buat saya dan keluarga. Petua ni mak mertua saya yang ajar semasa kena cirit birit di Kelantan lama dahulu.

Selamat mencuba.

11 ulasan:

  1. kadang2 terlupa hanya sempat sapu minya yu yee je... Alhamdulillah ok jugak...

    BalasPadam
  2. selalu juga buat...
    Tapi kalau utk anak2, saya suka beri makan telur separuh masak... setakat ni, mmg menjadi utk anak2 :)

    BalasPadam
  3. Kalau kena ciritbirit elakkan makan oat..kalau makan lagi tambah cirit... memang berkesan kalau minum teh pekat ni kan...

    BalasPadam
  4. saya pernah juga cuba sebelum ni, insha Allah berkesan kan

    BalasPadam
  5. @nurbijen: baru pertama kali tahu. Saya bg iman air teh pekat ;) tp sikit jelah. Satu sudu.

    BalasPadam
  6. Klu kat kg guna daun jarak atau air pucuk jambu batu... air daun inai pun boleh...

    BalasPadam
  7. Pernah baca.. Tp x pernah cuba

    BalasPadam
  8. Salam,
    Thanks for the sharing.. kebetulan pulak mummy tengah cirit skrg

    BalasPadam
  9. tahu petua ni tapi tak sanggup nak minum.hehe

    BalasPadam
  10. selalunya mcm ni la nur buat... :)

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...