بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Khamis, 12 September 2013

Tukar angin cepat sembuh

Assalamualaikum


Dua hari lepas Iman tiba-tiba demam, dah lama tak demam. Patutlah tidur malam merengek-rengek. Tapi masa tu badan tak panas lagi. Pukul 3 petang baru badan dia panas. Tinggi juga suhunya. Saya cuma lap badan dia dengan air suam dan letak tuala basah di dahi. Akhirnya Iman tertidur. Tak larat sangat agaknya.

Pukul 6 petang dia bangun baru saya bagi ubat demam. Nak bawa klinik, klinik dah tutup. Jadi saya plan bawa dia rumah nenek dia. Kebetulan pak uteh Iman ada. Iman pun dah lama rindu nak jumpa. Sampai rumah nenek bukan main ceria dan aktif. Badan dah kurang sikit panasnya.

Lepas maghrib bawa juga pergi klinik. Doktor bagi probiotik, ubat muntah dan ubat demam. Malam tu cuma bagi probiotik je. Alhamdulillah esok paginya dah pulih dari demam.

Perut masuk angin sebab hari sebelum demam ada orang datang rumah. Iman leka main. Bagi susu tak mahu. Lepas mereka balik bagi makan nasi. Mungkin dah terlambat. Angin dah penuh dalam perut. 

Iman macam saya juga. Kalau tak sihat. Pergi rumah mak, alhamdulillah cepat sembuh. Tukar angin namanya... :)

9 ulasan:

  1. senanglah bila dah tahu cara nak kurangkan demam iman..

    moga iman sihat selalu, skrang cuaca tak menentu..

    BalasPadam
  2. owh..gitu kaa.. boleh laa try nnt kalau dmm nk kena tukar angin gak laa...

    BalasPadam
  3. tukar angin dan tukar selera la jugak tuu..

    seronok dia pergi rumah nenek tuu...

    BalasPadam
  4. Bila tahu tricknya senang lain kali agak-agak tak sihat cepat-cepat balik rumah mak...

    BalasPadam
  5. eh same la mcm dayyan kak...die pun demam semalam kak....seb baik cepat kebahnye....

    betul gak kan kak..iman tukar angin terus baik demamnyer...ni mcm kalo demam kene pi jalan2 la kak heheheeheheh

    BalasPadam
  6. Kna plak angin tu kt anak sy...hehe... Msih x lega lagi... Dh dua hari muntah aje..

    BalasPadam
  7. owhh mcm tu ke tukar angin namanya yer, lg satu kalau budak perut dah masuk angin ni jgnlah bg minum susu mmg dia muntah punya bg minum barli atau sirap suam jer...

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...