بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Khamis, 19 September 2013

Kolam Air Panas Gadek Melaka

Assalamualaikum

Sebelum pulang ke Klang hari Isnin kami singgah dulu di kolam air panas Gadek yang terletak di jalan menghala ke Tampin dari Alor Gajah, Melaka. Banyak signboard, jadi ikut sahaja arah yang ditunjukkan.

Ini kali ketiga saya ke sini. Tapi kali ni lama sedikit.. sebab sampai awal jadi boleh santai lama di wakaf yang ada di situ. Bayaran masuk dewasa RM5, kanak-kanak usia 6 tahun ke atas RM3.


kolam paling hampir dengan pintu masuk. Tempat pilihan kami rendam kaki setiap kali datang sini. Pilih nak yang panas, kurang panas atau memang betul-betul panas.

Ni pula bahagian belakang. Kolam yang ni tak panas.

gambar dari wakaf tempat kami bersantai. Banyak kolam kat sini. Pilih je nak yang mana. Tapi tahap kebersihan kolam kurang memuaskan.

panas-panas pun nak main juga :)

Ada kemudahan surau di sini. Gambar tak boleh nak upload lagi sebab tak masuk lagi dalam google+ (guna iPad). Lambat pula.. dari handphone dah masuk. Akan di update kemudian.


7 ulasan:

  1. menarik juga kolam air panas dekat melaka ni..biasanya klu kolam air panas org mandi malam kan

    BalasPadam
  2. Kakcik belum pernah sampai kat sini walaupun agak selalu ke Melaka... :)

    BalasPadam
  3. nmpk temoat tu cantik...tapi kalau tak jaga kbersihan sayanglahkan...

    BalasPadam
  4. Cantik juga tempat ni UI..boleh santai2 kt sini:)

    BalasPadam
  5. wahh tempat dia bersih kan .. sure selesa org yg ke sini ..

    BalasPadam
  6. X pernah tahu tempat ni... Ala.. X bersih sgt air dia yer...

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...