بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Khamis, 5 September 2013

Fikir sebelum bertanya

Assalamualaikum

Sumber: facebook

Berfikir sebelum bertanya... Renung-renungkan jika anda ditempat mereka. Tidak perlu persoal sama ada mereka berusaha atau tidak. Kerana setiap manusia ada keinginan dan sudah pasti mereka berusaha. Semuanya bergantung pada Allah yang menentukan.

Apa yang terbaik doakan sahaja buat mereka. Mana tahu doa yang ikhlas itu dimakbulkan Allah.

9 ulasan:

  1. Salam ummi,sbg manusia kdg kala tak lepas dari salah dan silap. Persoalan spt diatas itu selalu ditujukan kpd kakpb dr belum kahwin hinggalah dah berkahwin. Kakpb anggap itu sbg ujian Allah, menduga kesabaran kita sbg hambaNya. Ikutkan kecil hati, sampai kemati bnyk sgt tapi fikir positif je utk kebaikan diri kita.

    BalasPadam
  2. pepagi baca entry sebak jap.. moga org yg sering bertanya tu muhasabah diri kan... allah maha mengetahui...

    BalasPadam
  3. betul tu..
    selalu jgk dpt soalan2 gitu..
    mmg geram dan sakit ati kdg2 tu, tp sabar je la..
    semua tu Allah yg tentukan.
    kdg tu kita nk ambil tau/ambil berat cuma cara bertanya tu perlu diubah kot spy kawan tu tak rasa sedih ngan soalan kita..

    BalasPadam
  4. Salam UI..
    betul tu..kekadang persoalan2 itu membuat kita tak tenang..berfikir..erm! InsyaAllah akan sentiasa menjaga lisan..:)

    BalasPadam
  5. Sayangnya ada yg tak berfikir sebelum bertanya. Jaga lidah kita agar tak menggores hati dan perasaan org lain..

    BalasPadam
  6. setuju sangat....tapi adat manusia bila berjumpa itulah yg di tanyakan..bila baca nie...baru faham....rupanya menguris perasaan orang kan...?

    BalasPadam
  7. patutnnya kena tampal kt dahi siapa yg selalu brtanya mengenai rahsia Allah yg ni..:)

    BalasPadam
  8. Ada soalan kita tak ptt tnya sbb bkn keje kita bab jodoh dan bab rezeki...

    BalasPadam
  9. Setuju..

    Myra pun dah penat nak menjawab :D

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...