بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Jumaat, 30 Ogos 2013

Seronok lihat Iman bermesra dengan rusa

Assalamualaikum

Salam Jumaat. Salam ceria. Salam ke atas junjungan Nabi Muhammad SAW. Semoga hidup kita sentiasa dilimpahi rahmat dan diberkati Allah. Amin.

Melihat muka anak seperti melihat gambaran syurga. Itu gambaran saya setiap kali melihat muka Iman. Subhanallah. Betapa bersyukurnya dengan rezeki Allah ini. Tak terkata nikmatnya. Sangat rugi bagi mereka yang membuang bayi dan mendera anak mereka sendiri. Tidakkah mereka tahu betapa beruntungnya mereka dikurniakan zuriat oleh Allah berbanding mereka yang masih menanti.

Sedikit emosi melihat kes orang buang bayi. Berbalik pada tajuk entri, seperti biasa bila AI ada kami akan bawa Iman jumpa mama dia. Kasih ibu dan anak tak baik dipisahkan, walau macamana sayang pun kita pada anak yang kita bela. Mama Iman dah saya anggap macam kakak saya. Dia seorang wanita yang sangat baik. Sanggup berkorban demi kebahagiaan orang lain. Saya harap Iman baca semua entri saya bila dia dah pandai membaca nanti. Supaya dia tak fikir sesuatu yang negatif tentang dirinya. Bersyukurlah dia yang mempunyai ummi dan mama yang kasih pada dirinya. Sayu pula hati ni...

Tempat tinggal mama Iman ada bela rusa. Bukan rusa sahaja, tapi macam-macam binatang ada. Iman dan binatang cepat mesra. Kalau Iman panggil biasanya binatang tu datang. Mungkin ianya kelebihan Iman. Ada dalam entri-entri setiap kali kami bawa dia jumpa binatang. Seperti di Zoo Negara dan Taman Burung.

Nak pegang tapi takut

Kesian tiada makanan nak bagi

Saya ambil roti yang tinggal sedikit dalam kereta untuk Iman bagi rusa-rusa ni makan

 
Mula jauh je nak bagi makan

Rusa yang berjaya makan roti dari tangan Iman :) habis dia ngap. Tak ingat yang lain dah

Seronok dapat bagi makan. Minta lagi.. sayangnya kat sini takde kedai. Pujuk Iman yang merengek-rengek tak puashati masuk dalam kereta, bagi susu sementara tunggu AI solat Asar di surau.

2 ulasan:

  1. anak2 yg suka binatang ni bagus..hatinya penuh ngan kasihsayang..:)

    BalasPadam
  2. Bgus dekatkn dia dgn haiwan dan alam... Nnt dia akn mnghrgai..

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...