بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Isnin, 5 Ogos 2013

Jumpa Nazrey Johani yang memohon sumbangan pembinaan Kompleks Tahfiz Bayu Syahadah di Ranau Sabah

Assalamualaikum

Semalam saja pergi ke gerai-gerai jualan sempena bulan Ramadhan yang terletak di bandar Klang. Agak lewat juga pergi, lebih kurang pukul 12 malam, sebab kami bertiga baru bangun tidur akibat kepenatan. Sampai sahaja, lihat penuh sesak orang. Dah sampai pergi je lah.

Baru je sampai terdengar orang bercakap menggunakan mikrofon memohon bantuan. Bila saya lihat ternampak saudara Nazrey Johani, bekas kumpulan Raihan. Seorang peniaga lelaki memberitahu saya itu Nazrey kumpulan Raihan, minta derma untuk buka sekolah tahfiz miliknya. Katanya lagi Nazrey ni baru je ada di situ dan akan terus ada di situ hingga malam raya.

Gambar ni saya ambil setelah nak balik. AI sempat bertanya dan memberitahu kebaikan usaha yang ingin dia lakukan. Iman pun salam juga.

AI beritahu saya yang bantuan untuk pembinaan kompleks tahfiz ni telah lama dilakukan. Setelah saya google memang betul. Ianya bermula pada 19 November 2009 sebagai pra pelancaran untuk mengumpul dana. Manakala perasmian tapak telah dilakukan pada 1 Ogos 2010. Tapaknya merupakan tanah wakaf saudara Abdullah.

Melihat pada gambar bangunan yang ingin didirikan, saya rasa projek ini menelan belanja yang besar. Kerana setiap binaan yang ingin dibuat sangat indah dan sempurna. Apa pun saya harap semoga impian saudara Nazrey ini tercapai.

Kepada yang ingin menghulurkan sumbangan bagi pembinaan Kompleks Tahfiz Bayu Syahadah. Sumbangan bolehlah disalurkan melalui akaun Bank Islam 12038010098575 atas nama At-Tahfiz Bayu Syahadah.

Di sini saya letakkan link blog yang dimiliki oleh saudara Nazrey untuk projek Kompleks Tahfiz ini. http://tahfizsyahadah.blogspot.com/ dan http://nazreytahfizsyahadah.blogspot.com/.

Kami hanya membeli kopiah Iman dan dodol sahaja di gerai yang mula-mula kami tiba. Tak jadi nak jalan sampai habis. AI tak sanggup mengharungi lautan manusia. Walaupun adatnya memang begitu suasananya. Kena pergi Jusco juga cari baju melayu nampaknya :)


5 ulasan:

  1. selamat hari raya Kak Rose.. semoga raya kali ni.. bertambah ceria dan bahagaia disamping insan tersayang

    BalasPadam
  2. bagus ni kak menderma.insyaallah pahala akan berterusan :)
    Terima kasih sbb maklumkan kat sini

    BalasPadam
  3. Semoga niat dipermudahkan.. insyaAllah ;)

    BalasPadam
  4. moga segalanya berjalan dengan lancar...
    amin...

    BalasPadam
  5. semoga dipermudah kan segala urusan

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...