بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Selasa, 4 Jun 2013

Ujian kasih sayang

Assalamualaikum



Dalam hidup kita tak lari di uji dari ujian Ilahi
Ujian tak mengenal apa yang bakal terjadi
Menangis lumrah bagi setiap tragedi
Dapat melegakan apa yang terbuku di hati

Merenung kesilapan dalam diri sendiri
Lebih baik dari menuding jari pada yang menyakiti
Perbaiki segala kesilapan yang tidak kita sedari
Agar ujian dapat ditangani

Pada Allah tempat meratapi
Berdoa dan berharap segala yang keruh akan jernih kembali
Semoga ikatan utuh kembali
Demi kebahagiaan yang kekal abadi

16 ulasan:

  1. setuju sgt2 .. sayu je baca huhuh

    BalasPadam
  2. andai diri sendiri yg diuji dgn dugaan yg berat, entah mampu atau tidak nak hadapinya. sedangkan dgn dugaan kecil pun rasa sudah hilang arah....

    BalasPadam
  3. Ujian tu kadang utk melihat sejauh mana kekuatan iman kita kan Rose..

    BalasPadam
  4. itu lah kadang2 tengok ujian orang ada yang lebih berat lagi..moga kita tabah lalui liku2 kehidupan, insha Alllah

    BalasPadam
  5. Berul tu kak.
    Kadang2 sy byk muhasabah diri.
    Memikir knpa hingga ke saat ini sy msih blm diberi peluang jdi ummi

    BalasPadam
  6. assalamualaikum ummi...bersabar yer...:)

    BalasPadam
  7. semoga terus kuat dgn apa juga cabaran

    BalasPadam
  8. bila di uji baru kita sedar akan sesuatu kaseh syg antara kita dan DIA...

    BalasPadam
  9. pandai ummi iman bermadah.nukilan sendiri ke ni?selagi dinamakan manusia, ujian n dugaan tu rencah kehidupan..:)

    BalasPadam
  10. disebalik ujian.. ada hikmahnya.

    betul tu, muhasabah diri adalah yg terbaik :)

    BalasPadam
  11. dlm apa pn ujian kta kna kuat dan tabah kan kak ;-)

    ayu lpa lah ayu dh gtau akak ka blum..brg yg akak kim tu dh smpai..tq tau..hehe

    BalasPadam
  12. setuju tu.... yang penting mesti tabah...ada hikmah di setiap apa yg terjadi

    BalasPadam
  13. yg penting kena sll sabar dan positif...alangkah bagusnya di saat nak terjatuh ada tangan yg sudi memaut...

    BalasPadam
  14. setuju.. sentiasa fikir positif :)

    BalasPadam
  15. Betul tu kak rose... setiap yg berlku ada hikmhnya

    BalasPadam
  16. dr ujian tu selalunya mematangkan diri kita, sebagai pengalaman hidup...

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...