بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Khamis, 16 Mei 2013

Mengimbau zaman persekolahan di hari guru

Assalamualaikum

Dah lama simpan entri ni.. baru nak publish. Sempena hari guru ni nak mengimbau zaman persekolahan. Mula bersekolah pada tahun 1983 dan berakhir di kolej pada tahun 1996. Prestasi masa sekolah sekadar biasa-biasa sahaja. Namun kenangan bersama guru dan rakan adalah kenangan yang paling seronok untuk dikenang.

gambar darjah 1
SRK Telok Gong, Pelabuhan Klang. Masa ni dah pandai berkawan dengan anak teruna ;) Kalau ingat memang senyum je.. lama juga berkawan hingga kami berusia 17 tahun rasanya. Sebenarnya budak lelaki ni seorang yang sangat pemalu dengan perempuan. Saya yang tak malu ;) AI tahu cerita ni..

darjah 5 (gambar dah dibuang.. sebab tak bertudung)
Ingat lagi masa ni tudung basah. Nak bergambar siap basuh tudung lepas tu tak kering. Bila nak keringkan tudung pulak terbakar ;) Pernah jadi pengawas sekejap. Masa ni saya mula bersajak (cikgu suruh) dan jadi johan 2 tahun berturut-turut, mengaji dapat tempat kedua, masuk kumpulan menari zapin dengan endang. Sekarang jangan suruh semua tadi.. malu je.. bukan pandai sangat pun ;)

gambar tingkatan 1
disebabkan keputusan sek agama ok antara pelajar lain di sekolah saya, maka terpilih masuk Sekolah Agama Menengah Tinggi Hishamuddin, Kg Jawa, Klang. Peratus saya tak tinggi macam mereka yang lain terpilih masuk sekolah ni. Malu je bila kawan tanya peratus masa tu. Rezeki Allah dan mungkin ini yang terbaik buat saya mendalami ilmu agama di sini. Segala yang sunat dapat dibuat. Masa ni juga saya mula istiqamah bertudung.

gambar tingkatan 5 (AJK asrama blok CD)

Masa sekolah saya seorang yang aktif, mudah mesra dengan cikgu dan kawan. Tidaklah aktif mana, tapi memang ada je jawatan yang dipegang masa sekolah. Tak tahulah kenapa. Mungkin sebab 'mesra' kot. Itu masa belajar. Sekarang dah kurang sikit mesranya ;)

Lepas SPM sambung belajar di kolej swasta. Main ambil je kursus yang memang di luar dari jangkaan. Masa tu tak tahu nak pilih kursus apa. ;)

7 ulasan:

  1. saya baru lahir 1983 hihihihi ....

    BalasPadam
  2. Tahun 1996 kakak dah dapat anak satu Rose... Seronok mengimbau masa sekolah kan..

    BalasPadam
  3. bestnyer masih ada gambaq masa sekolah..

    BalasPadam
  4. 1983 saya baru umo 3 tahun :)

    BalasPadam
  5. mengimbau memori lama nih..thn 1983 m3h baru 2thn

    BalasPadam
  6. hihi...masa sy darjah 1 pun pakai pinafore juga

    BalasPadam
  7. akak pandai bersajak rupanyaa..!

    berbakat betul akak ni....
    hebat..!

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...