بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Sabtu, 25 Mei 2013

Anai-anai menyerang lagi

Assalamualaikum

Terpaksa kosongkan ruangan ni

Masih tak habis lagi masalah anai-anai ni. Dah tak boleh makan di bawah, naik atas pula. Yang hairannya cepat pula dia membina rumah kat situ. Baru perasan semalam. Semua gara-gara sinki yang menitik airnya. Dah panggil orang datang repair esok.

Sedang menunggu orang datang sembur ubat anai-anai pukul 10 pagi nanti. Kawasan rumah saya kebanyakannya ada masalah yang sama. Memang susah nak kawal walau ada yang tebuk lubang satu rumah letak ubat, anai-anai tetap ada juga. Agaknya apa cara paling bagus untuk menghalang anai-anai ni dari terus menyerang. Risau melihatnya.

7 ulasan:

  1. kalau dah terlewat memang jadi masalah Rose. Apa lagi kalau rumah teres sebab kena sepakat semua kena injek bawah tanah dan spray semua atas siling dan keseluruhan rumah kalau tak agak susah nak membunuhnya..

    BalasPadam
  2. Kes anai-anai ni memang banyak. Serious pon jugak kan..

    BalasPadam
  3. Kes anai-anai ni memang banyak. Serious pon jugak kan..

    BalasPadam
  4. Bahaya anai anai ni dapat kat dia habis...

    BalasPadam
  5. KAWASAN RUMAH KITA ORG SELALU KAT PINTU BILIK AIR ... CURAH MINYAK TANAH JER.. MATI .. TAPI NI KALAU KAT KABINET NAK BUAT MCM MANA PUN TAK TAHU

    BalasPadam
  6. First time baca blog akak. Rumah saya pun ada anai2. Saya sembur sendiri je. Tapi tak tahan setiap bulan kena buat. At last rujuk google cari umpan anai-anai.. Saya guna termites diy tak silap.. Kotak warna hijau... Alhamdulillah menjadi.. Tapi kena sabar.. Kena letak kwsn laluan anai2. Tak silap saya 21 hari baru anai2 tu takde.. Sebelum cukup 21 hari tu , tak sanggup nak tgk anai2 berkerumun makan umpan, menitik2 anai2 jatuh. Geli. Naik bulu roma. Pastu macam magic takde sampai sekrang...bulan 12/2012 saya letak. Till now takde. Lega. Saya tak jual.. Mungkin ni pun boleh guna.. Tq

    BalasPadam
  7. @nur liyana : terima kasih ya. Inshaallah saya cuba nanti. Mmg perlu sgt info mcm ni.

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...