بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Isnin, 29 April 2013

Dah tutup pun 'Spa' saya

Assalamualaikum

Tinggal kenangan. Merasalah jadi lady bos sekejap ;) Lagi gambar kedai saya dalam entri INI

Buat pengetahuan Puan Kutu dan Eca yang ada sebut-sebut buka Spa tu dalam entri sebelum ni. Sebenarnya bukan buka tapi dah tutup pun ;) Sekarang ni banyak tahun yang saya dah tak ingat ;) yang saya tahu kedai saya tu mampu bertahan selama 5 tahun sahaja. Tak lama lepas tutup saya dapat Iman.

Bukan senang sebenarnya berniaga ni. Kena banyak bersabar. Bisnes macam saya ni memerlukan banyak tenaga. Nak cari pekerja pun bukan senang. Lebih-lebih lagi yang boleh diharapkan. Mana yang boleh bertahan tu memang mereka orang yang hebat dan sabar. Kewangan juga penting untuk bertahan.

12 ulasan:

  1. woo pernah bukak spa la nie..meniaga ni biasalah,perlukan komitmen dan kena byk sabar..takpe la mungkin takde rezeki nak teruskan..maybe satu hari nti boleh bukak spa tu semula..tggu iman besar nti..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau spa mungkin tak PK. Fikir juga nak buat apa bila Iman dah besar nanti.

      Padam
  2. betul2 sy setuju.bkn senang nk buka.masalah pekerja mesti ade.blom kire kewangan & bekalan lagi.sy pn pernah alami juga.sk rng br nak buka balik tp mcm takut2 pulak.lps ni kalau nk buka pstikan kewangan ada modal palingkuirang utk 6 bulan operasi utk semua kos...penting tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada pengalaman berniaga juga ya. Betul kena ada modal pusingan. Knp takut2. Dah ada pengalaman dah tentu tahu selok beloknya. Good luck ya.

      Padam
  3. assalamualaikum ummi...betul tu bukan senang nak jadi senangkan...:)

    BalasPadam
  4. lor..rupanya da pena buka spa..xpe xpe,ada rezeki, iman pun da besar..boleh buka lagi..buka kat rumah je kak..ada kwn eca..cikgu kt tmpt eca praktikal dlu,dia buka kat rumah je spa.:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lps tutup mmg akak buka kat rumah. Lepas ada Iman tak boleh juga nak buat. Takde orang nak tengok kan Iman. Iman pula tak boleh kena tinggal ;) akhirnya agak buat keputusan berhenti.

      Padam
  5. oooo, pernah ada spa rupanya :)
    memang tak mudah nak uruskan biz, kalau saya pun mmg tak pandai nak berbisness, ekekeke

    BalasPadam
  6. xpe..ade rezeki bleh bkk blik..x pun cuba bisnes lain..mcm m3h mmg x pandai nk berbisnes lgsg

    BalasPadam
  7. itulah kenal akak dah tutup pulak kedai, kalau tak boleh pergi hihihihihi... lama x manjakan diri... kat tepat mcm ni..

    BalasPadam
  8. 5 tahun..lama jugak tu kak...
    tak nak buka lagi ke lepas ni..?

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...