بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Khamis, 11 April 2013

Buat pertama kali sebagai daftar pemilih ;)

Assalamualaikum

Untuk pertama kalinya saya akan menunaikan tanggungjawab sebagai pengundi ;) malu juga nak mengaku. Jangan jadi macam saya ok. Tunaikan tanggungjawab bila sudah layak. Rugi... kerana kita yang menentukan siapa yang layak memimpin dan bertanggungjawab demi kesejahteraan kita juga nanti.

 DAFTAR PEMILIH YANG TELAH DISAHKAN
 PERKARA PENERANGAN
 Kad Pengenalan
 Nama RUSENIDZAN SULAIMAN
 Tarikh Lahir 13 Sep 1976
 Jantina PEREMPUAN
 Lokaliti 110 / 46 / 11 / 002 - KG NELAYAN
 Daerah Mengundi 110 / 46 / 11 - TELUK GONG SELATAN
 DUN 110 / 46 - PELABUHAN KLANG
 Parlimen 110 - KLANG
 Negeri SELANGOR
 STATUS REKOD -
Untuk sebarang maklumat, sila klik : DISINI

Jika lihat tarikh lahir tu, sudah 2 kali saya tak menunaikan tanggungjawab. Masa tu dua kali AI tolong daftarkan. Tapi masa nak mengundi nama tiada. Akhirnya saya daftar sendiri di pejabat pos.

Masa tu KP alamat kampung (rumah mak atas tanah atuk). Tak kisahlah DUN dan Parlimen tetap sama, kerana rumah sekarang pun tak jauh dari situ. Saya akan mengundi sama dengan mak saya. Mak saya tak tukar alamat mengundi. Sekarang mak saya tinggal di Kapar. Taklah jauh juga berbanding yang lain terpaksa balik Kelantan, Terengganu dan sebagainya.

Semoga impian mengundi terlaksana dan dipermudahkan nanti. Inshaallah.

9 ulasan:

  1. samalah... sy sudahnya daftar kat pejabat pos baru berjaya kikikiki... rugi rasanya kalau tak mengundikan..

    BalasPadam
  2. selamat mengundi nanti yer,, seronok tau!

    BalasPadam
  3. selamat mengundi...sy br sekali mengundi..kira yg ni kli ke2 la...hehe

    BalasPadam
  4. sy yg ni kira kali kedua.yg pertama dulu dh mengundi.kali ni sy dlm pantang la pulak kan tarikhnya.tak dpt la nk ngundi..:)

    BalasPadam
  5. assalamualaikum ummi...selamat mengundi yer...:)

    BalasPadam
  6. salam dan hai kat kak2 semua..nak tanya apa kelebihan kt berundi?saya ada tgk kat sini ada yg ckp rugi kalo tak undi dan byk lg.kenapa ye?minta maaf saya tk pernah mengundi n baru kali prtma nak mengundi so nak tau la apa kelebihan sebagainya..saya nak minta pendapat dan nasihat.?? terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam Reena,

      Sebagai rakyat kita kenalah tunaikan tanggungjawab untuk mengundi. Tunaikan hak kita sebagai pemilih. Undi kita boleh membantu orang yang kita rasa layak untuk dipilih menang walaupun dengan hanya 1 undi.

      Padam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...