بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Rabu, 27 Februari 2013

Cerita tak sedap di dengar dari Iman

Assalamualaikum


Dah masuk tiga kali Iman ulang cerita yang sama. Mulanya timbul cerita ni, bila dia bercakap dengan AI di telefon. Masa tu saya tak dengar apa dia cakap sebab sedang memandu. Nenek Iman yang tolong ceritakan kembali pada saya. Bila dengar tu saya pelik juga.

Esoknya bangun tidur dia cerita pada saya pula. "ummi.. ular besar... gigit (sambil tangan cubit peha belah kanan dia). Siap buat bunyi ular ssssshhhh.

Semalam cerita lagi "ummi.. ular gigit ni (tangan tunjuk peha kanan). Saya yang dengar cerita tu pada mulanya dari Iman rasa tak sedap hati juga. Takut ada perkara yang tidak baik. Minta Allah jauhkan. Saya beritahu Iman supaya jangan cerita lagi.

Saya tak pasti AI dengar ke tak apa Iman beritahu. Tapi biasa AI akan cakap. Takde apa-apalah.

Ya Allah, lindungilah Iman dari segala perkara yang tidak baik dan jauhkanlah dirinya dari gangguan jin dan iblis. Amin.

23 ulasan:

  1. kesian iman, cuba baca surah al mulk untuk dia sebelum tidur...insha Allah

    BalasPadam
  2. akak dah guna minyak syifa kan, insyaallah takda apa²... lain sebelum dia tidur akak basuhkan kaki dia...

    moga iman dilindungi insayaallah.... minyak anugerah warna hijau pun bagus jugak untuk elak gangguan makhluk halus....

    BalasPadam
  3. letakkan yassin kat bawah bantal dia sebelum tido, mudah2an d lindungi

    BalasPadam
  4. Ya Allah! semoga Iman dijauhkan dari perkara2 yg tidak baik.. Amin! Banyak kan doa ya Ummi...

    BalasPadam
  5. selalunya kalau mimpi yg berkaitan ular nie..tu tande gangguan tu..Reen da pnh alaminya dulu..perit rasenye bile diingatkan kembali..apepun andai Iman masih bercerita lg pasl tu,ada baiknye bwk die berubat..demi keselamatannye.semoga Allah lindunginya nnt..

    BalasPadam
  6. http://qasehreena.blogspot.com/2013/02/tanda-tanda-gangguan-makhluk-halus.html

    sekadar untuk perkongsian dgn ummi..emput singgah blog sy ya..sy da follow sini..dan salam perkenalan...

    BalasPadam
  7. Jgn sekadar berserah aje Rose. Kena prihatin sikit cari jalan. Dalam perubatan Islam selalu ular digambarkan sebagai jin. Cuba cari ustaz yg pandai.

    BalasPadam
  8. memang betul apa yang kakzakie cakap tu.....lagi satu bila anak2 nak tidur tu...bacakan surah 3 kul dan ayat kursi hembus hujung kepala hingga kekaki...insyaallah di jauhkan dari ganguan syaitan.....

    BalasPadam
  9. Kesiannya....tak rujuk mana2 ustaz ke wak?

    BalasPadam
  10. cuba pasang mp3 surah al-baqarah dalam rumah. bagus utk halau sebarang gangguan... tak elok kalau biarkan...

    BalasPadam
  11. jgn biarkan kak rose...ikhtiar...lepas asar,baca quran atau pasang ayat2 quran dkt ruma....

    BalasPadam
  12. Baca ayat2 rukyah kak..
    atau beli dari ustaz sharhan ayat2 rukyah yg di cdkan...
    pasang bila2 masa je..tp jgn pasang dalam kereta..

    pastu kalau boleh jgn bw iman keluar senja tau.
    kalau keluar, balik sebelum senja...
    risau juga nur baca ni..

    BalasPadam
  13. As salam Kak Ruse,

    Mimpi ular? Kalau dia bercerita tu kena bg perhatian jgk tu kak... maknanya ada kesan atas emosi dia... Setuju dgn beberapa komen kat atas tu, kena ikhtiar juga... Iman saya dh kurang nangis malam w/pun masih ada.. kami ikhtiar buka/baca surah Al Baqarah & sblm tidur saya bacakan al-Fatihah + 3 Qul, hembus dlm gengaman tangan & sapu alis mata @ muka... dpt dr buku Dr Harun Din-darul Syifa... Dulu pernah bw Iman pergi sana utk rawatan, ustaz tu bagi buku tu utk diamalkan...

    BalasPadam
  14. semoga iman dilindungi...akak kene amik perhatian juga tu dr cerita dia..byk kali dia cerita means mimpi tu sangat terkesan kat diri dia..

    BalasPadam
  15. Terima kasih semua atas pandangan dan pendapat. Sebenarnya saya ada buat seperti apa yg diberitahu. Cuma tidak mahu terlalu fikir yg bukan2. Alhamdulillah Iman pun baik2 sahaja :)

    BalasPadam
  16. kesian iman..benda ni mimpi ke betul2?ckp anak2 tak boleh ambil mudah juga n sy faham ummi iman pasti risau..Insyaallah Iman takde pape..:)

    BalasPadam
  17. kena pantau ni kak...nory plak yg risau...huhuh

    BalasPadam
  18. assalamualalaikum ummi...moga iman x ada yg menganggu...:)

    BalasPadam
  19. kesiannya dia..sure teringat2 lah tu..hopefully x de apa2 lah.

    BalasPadam
  20. Mudah-mudahan dijauhi..
    Banyakkan berdoa ye..

    BalasPadam
  21. Akak...Hadiah dah sampai..terima kaseh ye..
    Suka betul nur dengan pemberian akak...
    Nur ade update di blog....
    ini linknya..

    http://cahayacita2.blogspot.com/2013/03/terima-kaseh-bloggers.html

    Terima kaseh skali lagi ye kak...

    BalasPadam
  22. semoga Allah sentiasa melindungi Iman dan akak sekeluarga..takut juga bila baca kisah mcm ni..

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...