بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Isnin, 14 Januari 2013

Pokok bunga ros, cempaka, tanjung dan kertas ma

Assalamualaikum

Aktiviti setiap petang di rumah ma (mak mertua) melayan Iman main bola depan rumah. Sambil tu sempat juga saya ambil gambar bunga-bunga yang ada. Saja suka-suka... tapi tak sangka hasilnya cantik juga walau dengan menggunakan iPad sahaja.

Tinggal sikit je bunga sebab saya dah ambil buat mandi ;)

Bunga Ros yang cantik

Bunga Kenanga yang harum semerbak baunya

Bunga Tanjung. Baru kenal pokok bunga ni ;)

Bunga Kertas

Rumah sendiri takde pokok. Ada juga terfikir nak beli. AI kata nanti mati pokok ;) ada pula cakap macam tu. Sejuk mata tengok tanaman menghijau di laman dan sebagai penyeri rumah. 

23 ulasan:

  1. rumah ada pokok2/bunga memang sejuk jer rasa

    BalasPadam
  2. Cantik dan segar bunga2annya. :)

    BalasPadam
  3. bestnyer...segar2 nmpk bunga tu..

    BalasPadam
  4. rumah saya pun takde pokok2 yg ada bunga.semua pokok berdaun je.mcm teringin juga nak ada pokok bunga

    BalasPadam
  5. tau x buah tanjung boleh mkn? he3 acara kami slalu buat bler pergi-balik mengaji, amik buah tanjung

    BalasPadam
  6. Ros dah terlanjur di kampung kenapa tak ambil saja dari rumah mak. Ambil pisau cantas dahan sikit lepas tu balik taman rumah sendiri. Tak payah dah nak beli. Cantiklah... kakak memang suka pokok bunga.

    BalasPadam
  7. untung juga jd suri rumah ni...halaman rumah cantik dgn bunga2..

    BalasPadam
  8. bestnya..lebat bunag ros tu..waw buat mandi..
    dia ada ura kan ros ni :)

    BalasPadam
  9. rajinnyeee ma adik menanam pokok bunga nie ..
    tanam okok bunga nie memerlukan ketelitian kan ;)

    BalasPadam
  10. suka bunga2 di atas.. sy suka tgk je.. klu kat rumah jarang ada bunga..hehe:)

    BalasPadam
  11. bunga kenanga tu L selalu petik time kecik2.. hu. bnyk sgt kat belakag rumah opah.. hehe

    BalasPadam
  12. alam semula jadi, kalau kita amik gambar dengan hp murah pun akan tetap nampak cantik.... :)

    rose tu, diorg kata, letakkan sehelai dua dalam secawan teh pun sedap....

    tapi nur tak pernah cuba..nur xde taman rose..

    BalasPadam
  13. sy pun suka bunga....selain halaman nmpk cantek kita juga dpt haruman semulajadi yg segar....


    salam perkenalann

    BalasPadam
  14. bunga kenanga..!!! teringat kat arwah jiran lama .. kat umah opah ni ada pokok bunga kenanga. sll letak kat dlm buku...

    BalasPadam
  15. cantik bunga ros tu
    sy xsuka sgt berkebun ni
    husband suka, tapi dia xtanam pokok bunga...kiki

    BalasPadam
  16. bunga kenaga tu mmg wangi kan..

    BalasPadam
  17. cantiknya bunga ros tu.betul2 terpikat bila tgok walhal sebelum ni tak suka sgt pun dengan bunga..:)

    BalasPadam
  18. samalah kat rumah pun tak banyak pokok tanam hihihihihi.. banyak semut.. cpt mati..

    BalasPadam
  19. kat rumah ada lalang..pokok bunga langsung tk ada..hehehe

    BalasPadam
  20. bunga kenanga dulu kat umh asaya ada. pastu dah tebang teda sudah.arwah tok suka selit dekat rambut :D

    BalasPadam
  21. yang tu bukan bunga tanjung..bunga melur kan..bunga tanjung kecik2 dan pokok dia jenis besar..

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...