بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Selasa, 27 November 2012

Iman berteman... terima kasih ma tok

Assalamualaikum

Hari Ahad baru ni mak mertua saya datang dari Kelantan untuk teman kan saya dan Iman di rumah. AI yang minta tolong. Saya cuma risau kalau MIL saya tak happy je.. Sebelum ni MIL pernah duduk 4 hari di rumah saya. Alhamdulillah ok. Biasalah kan ada orang tak selesa bila berada di rumah bersama menantu atau MIL. Orang lelaki biasanya tiada masalah, selalunya orang perempuan yang risau ;)

Macam saya dan MIL ok tiada masalah. Sebab MIL saya memang suka masak. Jadi memang MIL sahaja yang masak. Saya pula menantu yang tak cerewet soal makan. Apa yang dimasak semuanya sedap bagi saya :) seronok kan ada orang masak. Tak perlu fikir nak masak. Cuma tolong belikan bahan untuk masak sahaja. Lagi pun saya tak pandai sangat masak. Boleh masak tapi kurang mantap ;)

Iman pun seronok... bertambah lagi orang untuk dibuli ;) ma tok pening-pening pun layan juga Iman main. Kalau ada orang lain dalam rumah memang iman tahan mata. Siang kalau budak lain tidur... dia sanggup tak tidur nak main. Penat lah nak layan.

Terima kasih buat MIL yang sudi teman kami... jangan serik dengan Iman yang super aktif tu :)

Gambar masa raya baru-baru ni ;)


13 ulasan:

  1. seronoklah imankan...
    ada atok kat umah.. :)

    BalasPadam
  2. Seronok lah Iman tapi tentu sedih bila atok nak balik nanti..

    BalasPadam
  3. alhamdulillah...dapat mertua yg serasi dgn kita ;)

    BalasPadam
  4. assalamualaikum ummmi...seronoknya ada atok kat umah yer...:)

    BalasPadam
  5. As salam UI,

    Saya pun ngam dgn MIL! Masakan dia yg saya paling suka adalah rendang daging! Super yummy! Rindu pulak dgn mil :))

    BalasPadam
  6. bestnya atok ada rumah... mesti iman manja2 ngan tok dia

    BalasPadam
  7. akk..iman selalu jenguk blog akk.lama dh akk xupdate.latest iman bce pon yg AI kat KLIA 2 je..xsgka akk ingat iman ag.so iman ada la partner nk main2

    BalasPadam
  8. sure iman suke dan happy sbb dah ada teman kan ;)

    lama x jenguk sini ..

    BalasPadam
  9. nory plak, menantu yg tak pndai masak...hehehe

    BalasPadam
  10. ala... x blh tgklah gambar.. x nampak...
    alhamdulillah beruntung akak... seronoklah iman yer...

    BalasPadam
  11. Alhamdulillah..Rose..ada MIL yang memahami dan baik dan bertimbang rasa...(✿◠‿◠)

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...