بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Rabu, 1 Ogos 2012

Tips kesihatan Ramadhan

Assalamualaikum

Alhamdulillah tempoh kad merah dah tamat. Kembali masuk padang menunaikan tanggungjawab. Dah lama simpan info ni. Agaknya ramai yang dah tahu ;) yang belum rasanya masih belum terlambat untuk diamal dan dikongsikan.



7 Tips kesihatan Ramadhan

1. Banyakkan minum air kosong
2. Elak minuman berkafien
3. Elakkan tidur yang berlebihan
4. Kurangkan makanan yang bergoreng dan berminyak
5. Tidak berlebihan ketika berbuka
6. Kurangkan makanan yang terlalu berempah dan pedas
7. Lebihkan sayur-sayuran dan buah-buahan

Semoga berguna dan dapat manfaat bersama. Didoakan juga sihat sentiasa :)

p.s: Kurangkan air yang berais ;) pandai-pandai je tambahkan? Sebelum-sebelum ni minum ais, badan cepat letih dan tekak kering. Bermula 2 tahun lepas memang tak ambil ais bulan puasa. Kesannya Alhamdulillah.

14 ulasan:

  1. tips yg berguna..ayu susah sgt nk mnum air masak..hehe

    BalasPadam
  2. sy mmg dah lama berpantang ais ;-)

    BalasPadam
  3. Terima kasih atas perkongsian tips2 tu...tp no 6 tu cam k.atie xblh elakkan.

    Klu xder pedas2..xselera nk mkn.Camna tu..:D

    BalasPadam
  4. kurangkan ais mmg bagus.. xdinafikan lagi.. :)

    BalasPadam
  5. kalau kita selalu tido lg lemah badan kita..nice tips 4 sharing :)

    BalasPadam
  6. TQ sharing..

    Sangat bermanfaat untuk semua :D

    BalasPadam
  7. thanks sharing kak...sgt bagus :)

    BalasPadam
  8. air masak tu penting... baru bertenaga

    BalasPadam
  9. bersama kita sihat dibulan ramadhan,Insyaallah..:)

    BalasPadam
  10. adehh x leh tidur lelama kan..sy ni ashik tido jer..huhu

    BalasPadam
  11. Dah kurangkan minuman berais, tapi takat air yang chill dlm peti ais bawah je boleh? Hiihii.. :p

    BalasPadam
  12. mmg tips yg bagus... minum ais tu alhamdulillah mmg dah kurang kan.. tp x blh kalau x minum langsung huhuhu.. cuma pandai² jer kawal

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...