بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Khamis, 9 Ogos 2012

Iman dan peti ais

Assalamualaikum

Tengah cerita apalah tu...

Dah lama tak cerita tentang Iman. Takde banyak sangat perkembangan terbaru. Malah minat bola tu makin menjadi-jadi. Hari-hari ajak ummi dan ayah main bola. Sampaikan ummi dia dah pandai menyepak sebab hari-hari praktik ;)

Sebelum cerita tentang peti ais. Nak cerita sedikit tentang kemahiran bercakap Iman yang semakin hari teruja saya mendengarnya. Boleh kata kena je sebutan dia tu. Seolah dia dah faham setiap perkataan yang hendak disebut. Itu kalau sebut satu-satu. Kalau dia buat ayat memang satu pun tak faham :D saya pun ikut bahasa dia tu. Dia pula tersipu-sipu malu, terus tukar topik.

Sekarang ni ada hobi baru. Suka sangat buka peti ais. Mula-mula saya tampal tape kertas warna putih tu.. dia cabut. Ada tengok dalam blog (lupa blog siapa), alat untuk tutup peti ais dari anak buka. Yang tu dia beli di ace hardware. Puas lah cari balik tapi tak jumpa. Nak tunjuk pada ayah Iman suruh beli. Last-last AI beli di toys R us.

Tak tahan lama pun benda ni.. Tangan Iman kuat. Dia dah cabut. Rugi RM14.50 ;)
Peti ais seusia perkahwinan (13 tahun) Kategori antik... :) tapi kami belum kategori antik lagi ya ;)

Lagi satu suka sangat main FM ummi dia. Sebenarnya semua FM ada belah atas. Tapi Iman dah susun separuh kat bawah. Yang menariknya cantik pula dia susun. Cepat-cepat saya ambil gambar. Sebelah tepi pun ada FM juga. Yang tu banyak dah pecah. Tak dapat ambil dengan tangan siap jolok dan baling suruh jatuh. Dah lama pun FM tu. Nasib yang orang bagi masih selamat lagi ;)
Itu lah ceritanya...

24 ulasan:

  1. erm... bgs gak tu alat dr buka peti tu...

    BalasPadam
  2. heheehe iman cari makanan kot tu..;-)

    BalasPadam
  3. wahh ada juga kunci tuk peti ais ya..sy baru tahu..canggih tu..tapi pandai lagi iman nk buka ya..hihi

    sy pun suka kumpul fm..tapi dh banyak yg pecah..kena langgar la..jatuh la..sudahnya sy malas dh nk beli dan kumpul..:)

    BalasPadam
  4. FM kat rumah kakcik pun dah banyak yang pecah. Sekarang kakcik lebih suka FM plastik atau yang besi tu. :)

    BalasPadam
  5. Anak masih kecik biasalah Rose, tunggu besar nanti dia tahu sayang pada Fm semua bahkan siap jadikan koleksi sama.

    BalasPadam
  6. kat umahpun FM tak dapat kekal lama, ishhhhh menan si Alya lak

    BalasPadam
  7. ade yer.. klip macam ni untuk tutup peti sejuk, anak saya pun suke bukak peti sejuk cari makanan, ade jerlah yg dicarinya suke btl bkkkkkkk peti sejuk tu ...

    BalasPadam
  8. iman nak sejuk ni, sebab tu selalu buka peti ais..!
    hihihi..pandai dia susun FM tu.!

    BalasPadam
  9. baru taw tentang alat tu, beli toy r us yer...nk beli utk peti ais kat umah, anak2 buah klu dtg,suka benar buka peti ais...heheheh

    BalasPadam
  10. budak2 gitulah hehe ada je yg nak dibuatnyer

    BalasPadam
  11. hehehe..budak sedak bijak yer...hihhi...suka bc cerita tentang perkembangan anak2...

    BalasPadam
  12. sama mcm naufal la suka selongkar peti ais.sy ada share pasal kunci fridge tu :)

    BalasPadam
  13. hehe..iman lapar la ummi ..hehe
    jom cuci mata jap..hehe

    http://lobaksusue.blogspot.com/2012/08/menarik-dan-tertarik.html

    BalasPadam
  14. gitulah .. bila ada FM pun sama kan
    ekekeke
    zahrien macam tu juga masa usia iman
    cuma masa tuu akk x banyak lagi koleksi FM .. so selamat ;)

    BalasPadam
  15. zie fm ada satu je tak pernh lekat.. ank2 suka wat main...
    masinh dok menyanyi nk beli peti ais, yg ada satu tingkat aja.. huhu

    BalasPadam
  16. eca byk FM..tpi xlekat lagi.tunggu de ruma sendiri baru nak lekat FM.hehehe.

    BalasPadam
  17. kak,nnti email eca alamat..nak send kad raya.
    ecasha.89@gmail.com

    BalasPadam
  18. As salam K.Rose,

    Iman smart boy! Bijaknye siap pandai baling & jolok FM...hehehe... Setiap kali masuk sinikan, kalau abg iman ade mesti die ckp, "Ummi Iman" "Ummi Iman" sebab tgk header tu...hihihii.. :))

    BalasPadam
  19. 1st time tgk klip peti ais tu.Nanti sis nak cari la,anak buah kalau dtg memang pintu peti ais bedentam bedentum.

    BalasPadam
  20. assalamualaikum ummi...yer la kalau ada kunci nyer senang jugakan...:)

    BalasPadam
  21. ok gak klip peti ais tu...wani nk kena cr juga la hihihi

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...