بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Khamis, 26 Julai 2012

Walau cuti tetap kena bangun sahur

Assalamualaikum

Semalam (puasa kelima) tak sempat pun nak habiskan puasa. Dah kena kad merah waktu Asar. Jadi kenalah keluar 'padang'. Terus makan kurma dan minum air ;) tak baik tangguh-tangguh sebab memang dah Allah bagi kelepasankan.

Sebagai suri tetap kena bangunkan sebab ada perut lain yang perlu di isi ;) walau dalam hati ada rasa malas-malas je hihi. Tak baik tau. Ayah Iman kalau saya tak kejut memang tak sedar. Maklumlah penat bekerja dan bertarawih lagi. Layan Iman lagi.. kerja jauh pula tu dari Port Klang ke KL.

Bila tak puasa pagi-pagi perut dah nyanyi. Nakal sungguh perut ni.

Nota tambahan... kelebihan bersahur

Daripada Anas r.a. bahawa Rasulullah SAW bersabda: “Hendaklah kamu semua makan sahur, sesungguhnya dengan bersahur itu akan beroleh keberkatan.”

(Hadis riwayat al-Bukhari dan Muslim)


Senyum ikhlas ;)

24 ulasan:

  1. tu la ada perut lain yg perlu diisi kena jalankan tnaggungjawab kita kan

    BalasPadam
  2. assalamualaikum ummi...alamak sama la kita mama pula baru tadi sebelum zohor dah naik bendera merahnya...

    betul tu walaupun x puasa tapi tetap juga kena bangun nak siapkn makanan yg berpuasa...:)

    BalasPadam
  3. NORY BELUM KENA KAD MERAH LG, HARAP DPT PIALA PUSINGAN LAR HNDAKNYA...HEHEHEH...AMINNN

    BalasPadam
  4. Wahhh dah abc(Allah bagi cuti) ye Rose.Sis pun rasanya tak lama lg pancit la.

    BalasPadam
  5. geng ngn bby iman la 2...abs la ummi iman n iman join mkn sesame la nh

    BalasPadam
  6. salam ummi iman...bertenaga la sikit klu dah naik 'bendera merah' tu ya.Jgn kantoi ngan iman udah lar.hikhik

    BalasPadam
  7. waktu cuti yang dimanfaatkan untuk seisi keluarga kan... besar pengorbanan ibu ni....

    BalasPadam
  8. heehehe dh dkt asar baru daapt kad merah kan..hehe..salam 6 ramadhan dear ;-)

    BalasPadam
  9. Itulah tugas mulia seorang Isteri aka Ibu ni kan, tetap menjaga perut suami dan anak2 :)

    BalasPadam
  10. inilah namanya wanita y bgelar isteri.sentiasa bkhidmat buat keluarga.. tp bnyk ganjaran atas keikhlasan kt ni..

    BalasPadam
  11. ika dh 2 kali terlepas sahur T_T

    BalasPadam
  12. tak apa walau kita tak dapat puasa,..tapi kita dapat pahala sediakan makanan untuk suami kan...insyaallah...

    err samalah dia bg kad merah kat kita..hihi...

    BalasPadam
  13. kena awal2 ni yg xbestnye kang ujung2 dpt cuti lg.huhu...
    kat ofis harini sy sorang je yg puasa.yg lain cuti belaka.sabo je lah.

    BalasPadam
  14. Salam UI,

    Amboi, awal2 lagi dah keluar padang ni?.. Ada gaya bakal keluar padang 2 kali ke tahun ni? :)

    Kesian pula mummy fikirkan yang ayah Iman berulang Port Klang-KL..Subhanallah, jauh tu,.

    I worked in Klang once, stay in Damansara.. Trafik, masyaallah!

    BalasPadam
  15. betul tu kalau tak puasa cepat je lapar

    BalasPadam
  16. Itulah banyak keberkatan yg diperoleh apabila kita bersahur walau seteguk air. org yg bangun menyediakan makanan utk orag bersahur pun pasti mendapat ganjaran dari Allah SWT :-)

    BalasPadam
  17. Tu la kelebihan org pompuan ni Allah bagi cuti (ABC)

    BalasPadam
  18. sama je bndera ijau @ mrah, mklm le anak dah besar, minum air setenguk pn kn smbunyi2

    sahur tetp kn bngun masak n 'bersahur sama', ngeeeee

    BalasPadam
  19. harap tahun ni dapat penuh...huhuhu

    BalasPadam
  20. dah tanggungjawab kan..cuti pun tetap bgn awal nak siapkan sahur untuk yg lain...

    BalasPadam
  21. hihihi..nur pun kalau xboleh puasa mak suruh bgn jugak..sbb nanti adik pelik..kenapa kaklong dia xbgn..huhuh

    BalasPadam
  22. awal2 dn keluar lampu merah ni..:)

    BalasPadam
  23. cr hari first puasa bendera merah...tapi puasa jugak...berlakon depan anak..

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...