بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Ahad, 22 Julai 2012

Tema baju raya

Assalamualaikum

Alhamdulillah selesai hari kedua berpuasa. Menu berbuka masih sama macam semalam. Nasi kerabu. Beli je.. ayah Iman kata "tak mau susahkan isteri suruh masak" ayat perli tu. Tak lah suami mana yang tak sayang isteri, isteri pun mesti sayang suami. Betul tak? Sayang menyayang perasaan yang indah dari Allah. Melalut sudah ;) nasi kerabu adalah makanan kesukaan AI dalam bulan puasa. Tak puasa pun sama ;) saya tak kisah. Sudah serasi dengan makanan Kelantan. Nasi hari ni lebih sedap berbanding semalam :)

Iklan sekejap. Suka tengok muka Iman yang blur atau terkejut melihat aksi kami menyakat dia tadi. Untuk pengetahuan Iman tak bagi kami dekat-dekat. Jealous lah tu... tapi tadi saja je kami dekat-dekat. Saya peluk AI. Reaksi biasa Iman akan marah. Lama-lama muka dia macam terkejut pula. Apa lagi kami gelakkan dia. Memang takde peluang nak duduk, berdiri atau bersembang berdua. Mesti dia interframe. Kalau tidur bertiga. Dia mesti di tengah-tengah :)

Balik pada tajuk tu.. kami puas fikir nak pilih warna apa tahun ni. 13 tahun bersama. Tahun ke 9 baru kami ada tema :) percaya tak? Dulu AI malu nak pakai sedondon. Dia akan pakai baju melayu atau jubah warna putih. Puas lah saya pujuk. Sampai beli baju Melayu sorok-sorok lagi tu. Takut AI marah. Bila ada Iman barulah semangat nak pakai sedondon. Iman memang penyelamat keadaan ;)

Tahun ni kami pilih warna hijau lumut (muda). Mula AI nak warna oren (lembut). Tapi saya kata tak sesuai dengan Iman. Bila saya tunjuk contoh warna, AI setuju. Erm... warna tema dah ada tapi baju belum lagi cari. Harap-harap adalah warna tu..

Beli dah siap senang. Kecewa sebab bila tempah, baju tak selesa nak pakai. Apa tema pilihan kalian pula?

Macam ni lah warnanya... cantik tak?

23 ulasan:

  1. cantik laa.. nice kaler tu~ ^^

    BalasPadam
  2. As salam UI,

    Ni tema tahun pertama kami kahwin dulu...hiks... mmg cantik! Tahun ni pkai baju lama je... Baju kerja dulu banyak...hiks...hehehe ;))

    Mesti Iman smart pakai baju raya...syoknyeee... rindu dah ni kat msia :))

    Selamat berpuasa & berbuka ye UI..

    BalasPadam
  3. tema tahun ni biru. tiap2 tahun ada tema. even raya kedua dan ketiga pun tetap ada tema. husben suka sedondon. kalau keluar jalan2 pun mesti sama je kaler baju. kalau tak saya dgn dia sama, dia dgn anak bujangnya sama warna dan saya dgn anak2 dara tu.

    BalasPadam
  4. x cari lagi dik ???
    nak beli yg dah siap ye ..
    kalau beli dah siap x per .. insyaallah sempat layie
    kalau nak beli kain baru nak tempah .. x sempat dah rasanya
    tempat akk 2 minggu sblm puasa org dah x amik huhuh

    hijau lumut .. cantik ...
    jubah tuu pun cantik ..akk pun berjubah tahun nie
    tapi tema hitam turquoise ;)

    BalasPadam
  5. cantik...cr pulak tanah hitam..bunga pink...kiranya tema kaler hitam hihihi

    BalasPadam
  6. takde temalah UI..iA dalam pantangkan heheh

    p/s: comel hijau lumut tu tapi oren soft pun santek jugak..UM suke warne terang2 agknye..suke tgk tapi tkde pun wartne tu eheh

    BalasPadam
  7. hijau eh2 smlh kita punya tema nnti...hubby nk wrna oren,so mn cepat dia yg dpatlh..hikhikhik

    BalasPadam
  8. suprise..... nanti tgk mase update blog hahahaha...;p

    wahh hijau cantik²..

    BalasPadam
  9. cantik dear..ayu pn tak tau tema warna apa lg..hehe

    BalasPadam
  10. cantik la.. kami tema hijau gelap ala2 scha kawen hari tu :)

    BalasPadam
  11. cantik hijau tu, emm zie baju kurung jer, simple senang nanti nak pakai pi kerja, hehehe,
    zie maron tapi baju anak2 banya

    BalasPadam
  12. sambung
    banyak kaler purplr pulak, hehehe baju kurung merah dan biru.. hai semua kaler ada.

    BalasPadam
  13. cantiknya..! tapi hijau lumut xsesuai dgn kulit nur..huhuhu.
    nur selalu berangan2, kalau ada suami nak pakai sedondon..hihih.. <--ya ampun..! gatainya nur..hahaha

    BalasPadam
  14. assalamualaikum ummi...wah hijau lumut yer tema tahun ni cantik...:)

    BalasPadam
  15. menarik gak kaler hijau lumut ni...kami pon tgh cr idea nk pilih tema kaler ape taun ni...hehe

    BalasPadam
  16. sama tema..tapi hijau kepala itik...heheh..Ahamdulillah semua dah selesai..

    BalasPadam
  17. cantik la..dpt baju yg macam tu pun cantik..:)

    BalasPadam
  18. Cantik kaler n baju tu.kaler faveret sy tu.tema taun ni hijau jugak :)

    BalasPadam
  19. cantik kaler tu...wani......hikhikhik tunggu nanti upload gambar raya hahaaa

    BalasPadam
  20. Salam UI,

    Mummy looooooveeeed green,.
    Warna hijau always menawan hati..

    Tema kami this year - purple :)

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...