بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Rabu, 25 Julai 2012

Gelagat Iman

Assalamualaikum

Suka lihat gelagat Iman. Kalau boleh setiap gelagat dia yang buat saya tersenyum tu nak simpan buat kenangan.

Sekarang Iman dah pandai bercakap dan faham apa yang berlaku di sekeliling Iman. Walaupun ada yang pelat sikit. Teruja dengar perkataan baru yang Iman boleh sebut.


Cara Iman ambil bola bawah kerusi


Ayah belikan helmet ni sebab Iman suka main (pakai) helmet ayah.


Kesian pula tengok Iman tertidur atas sejadah tunggu ummi mengaji. Semakin lama semakin faham. Walau ada masa kacau juga ;)


Iman dah pandai korek telinga sendiri. Tapi ni gaya yang salah.. dia main-main.


Yang ni baru betul. Sekarang memang bagi korek sendiri. Tapi kena tunggulah. Tak boleh tinggal. Dah lama dia buat sendiri. Setakat ni takde lagi apa-apa yang terjadi. Pandai tukar cotton bud tu untuk telinga lagi satu. Tak bagi orang lain korek kan.


Bersama koleksi kereta kecil Iman. Ada yang tak masuk lagi tu... mainan murah-murah je. Ayah rajin sangat beli. Tengok gaya posingnya yang tersendiri.

Iman ni cepat belajar, tapi ummi dia yang kurang rajin nak ajar :) ajar yang ringan-ringan je dulu. Kat rumah asyik buli ummi dia je. Asyiklah ajak main ;) jom jom kalau nak ajak main tu :)

26 ulasan:

  1. adeh..seriau nengok iman jolok tinga gn putik kapas tu...

    BalasPadam
  2. Comel iman... makin besar makin bijak kan, mmg seronok lawan ckp dgn ank yg baru blajar ckp ni :-)

    BalasPadam
  3. Pandai sungguh dah korek telingga..nanti boleh tolong uncle korek idung yea...rajin2 ngaji tau, nanti uncle nak dengar Iman ngaji okey...

    BalasPadam
  4. Wahhh dah besar Iman dan dah pandai korek telinga sendiri.Pssttt Rose...dia nak berkawan tu,bolehlah tambah lg.

    BalasPadam
  5. Iman dah mule berdikari ek.....bagus gituh....tp kekadang buat kiter x trlayan plak ngan keletah yer tuh kan...? same la jugak ngan wafiq yg semakin bnyak mulut.....

    BalasPadam
  6. wahh beznya tgk anak besar depan mata kan sis..hehe..salam 6 ramadhan ;-)

    BalasPadam
  7. iman yg bijak..best kan lyn kerenah anak2 yg nk membesar ni :-)

    BalasPadam
  8. mmg gelagat anak ni mcm2. itu la yang menghiburkan hati.

    BalasPadam
  9. nmpak sngat iman ni bijak.. tngok cara dia amek bola..

    BalasPadam
  10. cerdiknya iman..be good boy

    BalasPadam
  11. pandai nye dia korek telinga sndiri..... :)

    follow awak..

    BalasPadam
  12. cayalah hero iman nh..anak sedare iman rajin collect kete mainan mcqueen n mc cars..papa dy rajin ikut kehendaknya

    BalasPadam
  13. iman pun minat lori² jugak yer.... samelah anak kt pun fanatik sungguh huhuhuhu......

    BalasPadam
  14. Sampai terlena dia menunggu. Anak kalu dah biasa dari kecik melihat kita beribadah lama-lama dia faham tak akan mengganggu.

    BalasPadam
  15. bijak iman :)
    best kn dapat layan gelagat2 anak

    BalasPadam
  16. assalamualaikum ummi...budak2 memang mcm tu ada je yg hendak dilakukn...:)

    BalasPadam
  17. ekkekek sampai duk bawah kusi ..
    macam2 hal anak jantan nie kan dik
    tuu berani tuu korek telinga pakai kapas tuu ;)

    BalasPadam
  18. alhamdulillah...mcm2 glagat dia yg buat ummi dia tersenyum hehehe

    BalasPadam
  19. Hheee comel... :)

    Kesian tengok Iman smpai tertido atas sejadah ha ;)

    BalasPadam
  20. Salam UI,

    Mummy setuju dengan Syiela kat atas nun,.

    Iman nak kawan tu, baru ler dia kurang kacau Ummi..hehe

    BalasPadam
  21. Memang seronok tgk gelagat anak2 ni... Pandai iman korek telinga sendiri...

    BalasPadam
  22. kemain lagi iman posing dgn kereta mainan ye..hihih.
    pastu pandailah dia amik bola sendiri..hihihi

    BalasPadam
  23. ngeri jer tengok dia korek telinga tu..takut tertekan dalam jer..

    BalasPadam
  24. budak lelaki mesti ada koleksi keretakan...

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...