بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Isnin, 9 Julai 2012

Cara solat orang sakit dan nisbah dosa meninggalkan solat

Assalamualaikum

Sebagai panduan dan manfaat bersama. Semoga Allah sentiasa beri kekuatan melawan penyakit malas dan kekuatan dalam mendirikan solat walau bagaimana pun keadaan kita.



Cara yang terakhir jika tidak mampu duduk adalah dengan menggunakan isyarat mata.

Kongsi sekali di sini nisbah dosa meninggalkan solat.



Semoga kita sama-sama dijauhkan dari dosa ini.

21 ulasan:

  1. selalu bile org sakit mesti tak mampu nak berdiri solatkan.. tapi islam ni mudah.. banyak cara lain boleh digunakan untuk solat.. jadi jgnlah sampaikan tingalkan solat krn itu tiang agama...

    BalasPadam
  2. Semoga kita tak leka dengan perintah Allah ini.

    BalasPadam
  3. kadang2 saya pun pernah lalai... takut pulak bila baca nisbah dosa...

    BalasPadam
  4. Solat satu-satunya amalan yg tidak boleh ditinggal selagi kita waras hatta sehingga mengunakan kelipan mata...

    BalasPadam
  5. semoga kita semua tidak lalai..

    BalasPadam
  6. hope kita tak tergolong dlm orang2 yg lalai menunaikan solat ^^

    BalasPadam
  7. Sronok dapat mengulangkaji disini........buat diriku ini

    BalasPadam
  8. nice sharing dear..memngingatkan jika kita terlupa ;-)

    BalasPadam
  9. sakit bukan alasan tinggalkan solat kan..saling ingat mengingati, kadang2 diri ni pun lalai..lagi2 syaitan penghasut sentiasa..
    Pernah dgr yang ambil wuduk ketika sakit pakai debu2 habuk atas meja dll.. Terbaca artikel kat hospital la rasanya..kalau betul mmg boleh mcm tu, means mmg takde alasan utk tinggalkan solat walau sakit kat spital.

    BalasPadam
  10. Betul... Islam itu MUDAH, tapi jangan kita mempermudah-mudahkan nya... Gunakan kemudahan yang telah Allah sediakan sesuai dengan keadaan dan ketikanya..TQ info..

    BalasPadam
  11. terima kasih ingat mengingatkan !

    BalasPadam
  12. islam itu mudah..!
    xde alasan untuk kita meninggalkan solat kan..

    BalasPadam
  13. semoga kita tidak lalai dlm mengerjakan suruhan-NYA :)

    BalasPadam
  14. Ya Allah... moga dijauhkan daripada sift2 yang tidak baik.

    BalasPadam
  15. salam Ummi Iman...Terima kasih atas pengkongsian

    BalasPadam
  16. perkongsian yg baik utk manfaat bersama...

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...