بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Rabu, 4 Julai 2012

Alhamdulillah.. kini giliran Sharifah Sofea bertudung

Assalamualaikum

Alhamdulillah semakin ramai artis yang sudah mendapat hidayah dari Allah. Semoga mereka terus istiqamah dan menjadi ikutan pada mereka yang lain.

Terbaca tadi di Harian Metro online. Di situ dinyatakan juga bahawa Sharifah Sofea kini sedang membuang semua gambarnya yang tidak bertudung di laman sosial peribadi miliknya.

Alhamdulillah. Itu lah yang terbaik. Selagi gambar tidak menutup aurat dilihat oleh orang lain selagi tu mereka menanggung dosanya. Melainkan orang lain yang menyebarkannya. Orang itu pula yang menanggung dosanya. Wallahuaklam.



Suka lihat perubahan mereka. Kalau kita lihat wajah mereka sebelum dan selepas bertudung. Rasa lebih manis jika bertudung kan?

Islam menggalakkan kita sentiasa bersangka baik sesama manusia. Hari ni kita lihat mereka seolah tidak baik, suatu hari mungkin mereka lebih baik dari kita. Doakan sahaja yang terbaik untuk orang lain tapi bukan menghukum. Itu semua urusan mereka dengan Allah.

Dah macam ustazah pilihan pula saya ni ;) apa yang saya nyatakan adalah sebagai ingatan untuk diri sendiri juga.

18 ulasan:

  1. alhamdulillah...semge artis2 yg laen pon amik iktibar gni

    BalasPadam
  2. alhamdulillah..syukur sangat..

    BalasPadam
  3. Didoakan agar dia betul2 faham maksud menutup aurat yang sebenar dan betul2 berhijrah kerana Allah bukan ikutan semata..amin

    BalasPadam
  4. Dah ramai artis bertudung skg....Alhamdulillah.

    BalasPadam
  5. Alhamdulillh, mudhn berkat.. Cantik gitu

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah.. Bertuahnya mereka yang mendapat hidayah dari ALLAH...

    BalasPadam
  7. betul tu. mmg manis kalau dia bertudung.

    BalasPadam
  8. alhamdulillah.... makin ramai artis bertudung....

    BalasPadam
  9. Alhamdulillah...semakin cantik mereka selepas bertudung :)

    BalasPadam
  10. Dia mmg cantik, lebih cantik dh brtudung ni.. :)

    BalasPadam
  11. syukur alhamdulillah... moga hijrahnya sentiasa mendapat keredhaan drp Allah...

    BalasPadam
  12. alhamdulillah..semakin cantik!
    bagus patut dicontohi delete semua gambar yang tak menutup aurat barulah betul2 hijrah namanya..

    bila tengok someone yang dulunya tak bertudung n tak menutup aurat dah berubah 360' dr life dia sebelum ni rasa mereka lagi suci dari kita yang selama ini menutup aurat tp tak tahu amalan2 lain diterima atau tak..huhu

    BalasPadam
  13. alhamdulillah kan....
    kt yg dah bertudung ni pulak.. kenelah jaga tingkah laku.. jgn sampai dipandang serong masyarakat....

    senang nak ingat bestday suami akak kan.. sebab malam nisfu syaaban..

    BalasPadam
  14. mintak2 pasni ramai lagi la artis yg terbukak hatinya nk berhijrah..

    BalasPadam
  15. Alhamdullilah....ramai betul artis sekrang bertudung...cantik sharifah bertudung...nak tunggu nurul bertudung pulak..lakinyakan mat saleh hihi

    BalasPadam
  16. Alhamdulillah..moga mereka yg dah diberi hidayah terus istiqomah..begitu jg kita....

    BalasPadam
  17. alhamdulillah...makin ramai artis yg bertudung..moga menjadi role model yg terbaik utk peminat2..

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...