بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Ahad, 17 Jun 2012

Haram 'melukis' rambut

Assalamualaikum

Jika sesiapa yang ada akaun Facebook pasti dah lihat gambar yang ada di bawah ni. Siapa yang belum lihat dan tahu bolehlah sebarkan untuk kebaikan bersama.


"Sesungguhnya Rasulullah SAW menegah daripada melakukan QAZA' (mencukur sebahagian daripada rambut kepala)"
(HR Bukhari dan Muslim)

Sebenarnya saya pelik juga orang yang buat macam ni. Nampak cantik ke? Bagi saya siapa yang buat macam ni menyerlahkan sikap negatif yang ada dalam diri. Itu pandangan saya dari mata kasar.

Manusia ni memang cepat terpengaruh dengan perkara yang tidak baik. Sedangkan yang baik tu susah sangat nak ikut.

Semoga kita sentiasa tersedar dari kesilapan. Insyaallah.

9 ulasan:

  1. ade hadis lagi tntang qaza'..semuge semue celik agama ;)

    BalasPadam
  2. hmm..xtau ape yg menariknya bila buat rambut mcm tu.
    sbb first ternampak pun, mmg nampak negative. Hope, mereka sedar n jgn la semakin ramai yg terikut2..

    BalasPadam
  3. time kasih kongsikan info ni.. itulah perkara yg baik susah nak ikutkan haihh....

    BalasPadam
  4. Mudahn perkara tak baik ni kita tak payah ikutlh...bukn elok pun... emm tk thulh kalau ada yg buat jgk.

    BalasPadam
  5. Perkara yang ditegah tulah lagi suka nak dibuat. Kena waspada jugak ngan fesyen-fesyen yang ade skang. Takut dlm x sedar kita terikut.

    BalasPadam
  6. ramaikan yg buat mcm ni skarang.. entah apa yang menariknya pun nur xtahu..

    BalasPadam
  7. xbekenan lgsg sy dgn rambut camgini..

    BalasPadam
  8. tu la... tgk kat wall ustaz don danial. tak berminat pun dgn stail mcm ni.

    BalasPadam
  9. Trend anak muda. Budak sekolah menengah pun ada buat. Semoga kita semua dijauhkan dari perkara-perkara yg haram..

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...