بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Rabu, 6 Jun 2012

Belajar dari kesilapan

Assalamualaikum

Dalam kehidupan kita tak lari dari membuat kesilapan. Tapi bersyukur bila kita masih sedar akan kesilapan kita. Bila tersedar kita akan cepat-cepat cuba mengubahnya.

Selagi bergelar manusia kita sentiasa belajar. Tak semua perkara kita tahu dan faham. Dan setiap perkara yang kita lakukan juga tak semua orang suka. Mungkin perbezaan dari pendapat dan pemahaman.

Apa yang penting saya belajar sesuatu... mungkin saya sensitif orangnya. Tapi Adakala kita perlu ada perasaan begitu... demi kebaikan bukan sebaliknya.

p.s: Alhamdulillah demam sekejap je malam tadi. Hari ni pagi-pagi dah sampai rumah mak. Mak minta tolong bawa dia kerana ada urusan yang nak dibuat. Akan singgah blog rakan-rakan...


13 ulasan:

  1. Manusia biasa tak ada yg maksum Rose. Bila tersilap segera kita berpatah balik... mana ada manusia yg sempurna.

    Kadang demam tu masih ada tapi dek kerana ubat rasa macam dah sembuh.

    BalasPadam
  2. Sensitif jugk... tapi kena pada tempatnya..

    BalasPadam
  3. manusia tak semestinya sempurna. betul tak

    BalasPadam
  4. Salam,

    Saya join satu segmen Segmen : Pencarian Blogger Follower Bawah 500. Jadi saya nak tag awak...
    http://iezaiezaieza.blogspot.com/2012/06/segmen-pencarian-blogger-follower-bawah.html

    BalasPadam
  5. Sentiasa belajar dari kesilapan.

    BalasPadam
  6. belajar dari kesilapan dan pengalaman.. itu hari2 berlaku tanpa sedar..

    jaga ksihatan, skarang musim demam..cuaca xmenentu.. nur pun dah terasa xsedap badan je ni..huhuh

    BalasPadam
  7. betul..banyak perlu belajar dlm kehidupan ni..apa2pun, banyak bersabar ye.. orang mmg mcm2 ragam..

    BalasPadam
  8. betui tu... xdak manusia yang sempurna... yang memiliki sifat kesempurnaan itu... hanyalah DIA...

    BalasPadam
  9. yup betul tu kita manusia biasa tak dapat lari dr kesilapan..tp yg utama sekali kita belajar dan ambil iktibar dr kesilapan itu

    BalasPadam
  10. betoi.. dr kesilapan tu la kita akn belajar n mematangkan diri kita..

    BalasPadam
  11. As salam Ummi Iman,

    Syafakallah... Dgrnya Msia panas skrg ni, kena byk minum air... Iman sihat??

    Saya juga sgt sensitif orgnya, kdg2 bila org tegur mcm susah jgk nak terima but if betul salah kita, kenalah admit kan... Hidup di dunia ni kita tak boleh nak sombong, kata kita je yg betul... Saya juga tidak sempurna :)))

    BalasPadam
  12. Tiada manusia yg sempurna. Semua orang buat silap. Satu kenyataan yg mmg tak boleh dinafikan.. Tp betul kata UI, 'belajar dari kesilapan'. :D

    BalasPadam
  13. tanpa kesilapan siapalah kita...

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...