بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Selasa, 15 Mei 2012

Tak boleh tukar-tukar klik iklan Nuffnang

Assalamualaikum.

Terlebih dahulu saya nak ucap maaf ya jika ada yang terasa. Tapi ini adalah untuk kebaikan kalian juga.

Bermula pada yang bertanya macamana boleh dapat BE? Saya google kalau ada info tambahan yang boleh menjawab pertanyaan kalian. Sebab saya masih mentah dalam dunia blogging. Usia blog saya baru nak masuk satu setengah tahun. Tapi semakin hari saya rasa semakin matang dan faham selok belok blogging. Mula-mulanya suka-suka tapi sekarang dah terlebih suka ;)

Berbalik pada tajuk entri ni, saya nak share apa yang saya jumpa semasa google tadi. Saya copy sebahagian sahaja. Nak tahu lanjut boleh layari http://www.ar-rifke.com/tag/maksud-fraud-cliks (tuan blog suruh share link) credit untuk beliau.

Apa itu fraud clicks?
Fraud clicks ni secara mudahnya bermaksud click *tipu yang dijana sendiri (ni kes klik sendiri) atau pun click yang dibuat secara kumpulan (ni kes I klik U, U klik I yang melampau-lampau)

Bagaimana nuffnang dapat *detect?
Hah… Benda ni ramai yang tak tahu.. Sebenarnya Nuffnang ada 1 mekanisma yang dapat kesan dari mana nuffnangers jana klik itu.. Sama ada klik sendiri, orang lain klik dari dalam negara, atau luar negara…

Apa tindakan Pihak Nuffnang kalau dapat Tangkap?
- Digantung
Bukan gantung sampai mati ya, tetapi gantung akaun anda. huhuhuh
- Ditamatkan (blacklist terus kot)
Pasti anda faham kan…..

Mungkin ini juga salah satu sebab kenapa kalian susah dapat BE.

Sebelum saya cash out saya dapat 8 BE. Ini disebabkan UV saya maintain dan semakin meningkat.

Nanti saya share macamana nak dapat BE pula. Ewah macam layak nak bagi tips. Saya share apa yang saya tahu sahajalah ;)

11 ulasan:

  1. sape2 yg ada Be.. xpelu klik pun earning jln kan..

    BalasPadam
  2. @IntaNBerliaN betul. Sebab tu ramai nak dapat BE. Masa dapat BE lah kita kena tingkatkan trafik blog. Makin tinggi trafik makin tinggi lah pendapatan ;)

    BalasPadam
  3. saya ni be kat blog ga bersepah la..kat blog personal ni susah nk lekat..terima kasih rose berkongsi..saya ni pun mentah jgk bab2 ni..

    BalasPadam
  4. bahaya jugak main klik2 ni kan..

    BalasPadam
  5. untill now sy masih tak paham ape2 pasal BE ni...dlm account nuff tu ade la ringgit2..huhu

    wah UI dh dapat cash out..pasti byk BE nya kn ;)

    BalasPadam
  6. saye x penah dpt BE...Earning kat nuffnang pon baru ade 50 sen..lgi RM49.50 baru boleh cash out..sedihh...

    BalasPadam
  7. tenah ada BE running pun tp ciput je.. hehhehhe trafik tak tinggi

    BalasPadam
  8. Mr Nuff pun mesti pandai kalau tak bayangkan dalam satu family ada 3 bloggers dah boleh buat pusing-pusing click take turn...

    BalasPadam
  9. baru tau benda ni...macam tu ek...BE pun takde lorr...dah lama dah...sian kat kita

    BalasPadam
  10. oo..bahaya tu kan sis,xpenah pulak nana kongsi2 klik,hee...

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...