بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Sabtu, 26 Mei 2012

Perasaan atau perasan

Assalamualaikum

Setiap manusia ada perasaan. Tapi ada juga yang tak punya perasaan. Siapa? Mereka yang mendera, merogol, mencuri.. kira yang buat kesalahan memang orang takde perasaan. Perasaan apa? takut, sayang, dosa...

Itu soal perasaan. Sekarang soal perasan pula. Mesti ramai yang tak lari dari perasan ni termasuk saya. Tak mau sentuh soal fizikal. Itu semua ciptaan Allah.

Pernah tak perasan bila seseorang menulis kita rasa perkara yang dikatakan tu ditujukan pada kita? Kenapa kita rasa macam tu ya? Sebab kita pernah atau ada buat sebegitu lah kita jadi perasan. Cuba kalau kita tak buat mesti kita tak perasan ;)

Selagi seseorang menulis sesuatu tanpa ditujukan secara langsung pada kita maka kita tak boleh buat tuduhan melulu. Macam saya kata tadi kalau kita tak buat kita takkan perasan ;)

Kuliah pagi untuk diri sendiri yang sentiasa belajar untuk buang sifat negatif yang ada pada diri ;)



5 ulasan:

  1. Itulah org kata jangan perasan tapi sebagai manusia kena ada perasaan...

    BalasPadam
  2. Salam, mummy pun kadang2 kuat perasan juga.. tapi simpan saja kalau2 sebenarnya orang tak bermaksud nk tujukan pada kita:)

    BalasPadam
  3. Mudahan perasaan kita sentiasa positif... supaya boleh elak menjadi sensitif...

    BalasPadam
  4. 2 namanye perasan sendiri @ rs bersalah kat diri sendiri :)

    BalasPadam
  5. Selalu juga terjebak dgn kes perasan ni. Apapun, kita kena selalu +ve utk elak salah sangka..

    ps: Ibu Yusuf ada tag UI dlm GA kawan2 lain. Jemput ye.. :D

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...