بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Jumaat, 18 Mei 2012

Doa pemanis wajah

Assalamualaikum

Salam Jumaat. Nak kongsi doa pemanis wajah ni. Kalau ada yang kata muka kita ni masam je bolehlah cuba amalkan. Mana tau orang tengok manis pula lepas tu ;)

Dulu saya selalu amal ayat ni. Tapi bila dah tak buat jadi lupa. Ayat ni juga boleh buat orang sayang kat kita. Tak semua orang suka pada kitakan?

Surah Yusof: ayat 4
Maksudnya: Ingatlah ketika Yusuf berkata kepada ayahnya,”Wahai Ayahku, sesungguhnya aku bermimpi melihat sebelas buah bintang, matahari dan bulan kelihatan semuanya sujud kepadaku…”

"Harta yang paling menguntungkan ialah SABAR. Teman yang paling akrab adalah AMAL. Pengawal peribadi yang paling waspada DIAM. Bahasa yang paling manis SENYUM. Dan ibadah yang paling indah tentunya KHUSYUK." (dari himpunan mutiara kata)

15 ulasan:

  1. Bagus jadikan amalan harian. Moga berseri2.

    BalasPadam
  2. As-Salam perkenalan..
    ayat ni untuk rapatkan hubungan suami isteri juga..
    memang pemanis wajahh! (^_^)

    Jemput visit blog saya..:-)

    BalasPadam
  3. Betul kata rafaliah sebagai pengerat hubungan sesama insan/suami juga...

    BalasPadam
  4. Amin..moga doa kita diperkenankan..;-)

    BalasPadam
  5. (^___^)v tersenyum dgn penuh manis, kene hafal ni...

    BalasPadam
  6. hmm boleh try amalkan ni...hehe

    BalasPadam
  7. terima kaseh sudi berkongsi.

    nur selalu amalkan doa ketika melihat cermin.. :)

    BalasPadam
  8. thanks sharing.Insyaallah akak nak amalkan lepas ni.

    BalasPadam
  9. Wajib diamalkan pasni :)..time kasih ummi iman

    BalasPadam
  10. @Mummy GreenyHouse surah Yusof ayat 4. Dah tambah dalam entri. Terima kasih.

    BalasPadam
  11. mmg patut diamalkan ni.. thanks kongsi.. ;-)

    BalasPadam
  12. Amin Ya Rabb! Mohon kongsi dan izin untuk diamal. Asalamualaikum.

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...