بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Khamis, 10 Mei 2012

Ayat lembutkan hati anak

Assalamualaikum

Sedih bila tengok budak kecil yang tak tahu lagi menilai baik dan buruk didera dan diperlakukan dengan cara yang tidak wajar. Manusia akan bertindak sebegitu bila emosi melebihi akal dan iman.

Dalam al-quran terdapat banyak ayat yang boleh membantu dalam kehidupan kita seharian. Saya kongsi kan di sini ayat 200 dari Surah Al-Imran yang boleh membantu kita bagi melembutkan hati anak agar mendengar kata. Bukan sahaja anak malah kepada sesiapa sahaja yang kita mahu.



Caranya: Baca 3 kali dan hembuskan pada ubun-ubun atau dalam minuman. Boleh ditulis atas roti dan bagi anak makan.

Sumber ayat: http://fadhilat-al-quran.com/ dan juga FB

Semoga mendapat manfaat bersama.

6 ulasan:

  1. thanks kongsi.. sy br tau psl tulis ats roti tu.. :-)

    BalasPadam
  2. sy selalu amalkan bc ya latif tu jer...

    thanks..kene hafal jugak doa ni..

    BalasPadam
  3. amin..mudah2an lembut hati..hehe

    BalasPadam
  4. terima kasih berkongsi..mmg kena amalkan ni dari awal..insyaallah semoga hati anak2 kita dilembutkan dan mendengar kata..

    BalasPadam
  5. tulis atas roti.. owhh x terpikir pulak selama ni.. tapi selalu niat dalam hati.. kalau saya suap anak.. mesti mintak ape sy suap diberkati.. dan anak jadi anak yg baik mendengar kata...

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...