بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Sabtu, 11 Februari 2012

Sedar... Remy Ishak


Bila berjalan di blog hasrulhassan.com untuk baca entri panduan memilih tudung ikut raut wajah, terlihat entri mengenai blog Remy Ishak. Maka tergerak juga untuk melihat isi kandungannya. Saya belum pernah lagi buat entri mengenai artis kerana atas sebab-sebab tertentu. Apa yang ditulis cukup ikhlas dan saya tertarik dengan setiap ayat yang dituliskannya.

Kalau ada yang nak baca keseluruhan entri yang ditulis di bawah tajuk sedar ni.. sila ke BLOG beliau yang bergelar "DAK'AMAT"

Aku selalu sedar..., aku selalu mengenang perjalanan-perjalanan aku di kota lumpur.
Aku selalu bersyukur sebab tuhan tak terlepas pandang pengorbanan, perbuatan dan amalan aku,
dan sampai sekarang pun.. aku tak pernah lupa dan sedar tentang asal usul aku.
Syukur Alhamdulillah...
Orang boleh bercakap atau membuat apa saja kesimpulan yang negatif pasal diri aku,
hakikatnya, mereka yang bercakap pasal aku tu tak tahu.., mereka tak kenal pun siapa diri aku yang sebenarnya.
Mereka bukan sahabat mahupun keluarga aku, tapi mereka bercakap mengenai aku seolah-olah mereka mengenali rapat diri aku. Mereka sekadar mengenali dari pandangan mata kasar, dan juga perkhabaran yang datang dari mulut ke mulut.
Tak mengapa... aku maafkan kamu.
Aku tak minta semua orang untuk tahu pasal diri dan karakter aku,
kerana ini adalah lukisan dan tulisan hidup dari tuhan terhadap aku,
Ini adalah antara aku dengan-Nya.
Jadi.. biarlah mereka yang lain terus berkata apa saja yang mereka mahu,
dan biarlah 'Dia' yang satu, tahu tentang kebenarannya.

Diharapkan dia sentiasa mengingati penciptaNya seperti apa yang dituliskan...

6 ulasan:

  1. betul tuh..jgn tulis saja kan... ;p

    BalasPadam
  2. nice ungkapan remy..doakan die xlupa dri..

    BalasPadam
  3. semuga dia keluae dari dunia lumpur dunia hiburan..Insya Allah

    BalasPadam
  4. Singgah dan follow sini. Nice blog. have a nice day. Lawat balik ya ...

    BalasPadam
  5. doakan yg terbaik untuk dia..

    BalasPadam
  6. minat jugak beliau.jap nak p terjah.hehe..

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...