بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Ahad, 19 Jun 2011

Sambungan kisah buah hawa@zuriat

inilah rupa di dalam buah hawa

Sambungan daripada entry sebelum ni mengenai buah hawa UI dah 'operate' buah ni minggu lepas. Nak update tak sempat2 sebab banyak masalah. Sampai nak on laptop pun tak sempat. Sambung balik bagaimana cara UI 'operate' buah ni.. huh! memang mencabar tenaga dan kesabaran. Bukan senang nak keluarkan isi di dalam. Buah ni lebih kurang sama macam buah kelapa tua.

Mula2 kena buang kulit bahagian luar.. susah sebab liat. Kemudian nak belah pula tempurungnya.. yang ni pun agak mencabar. Kalau kelapa ketuk kat tengah dah terbuka. Tapi yang ni ketuklah macam kelapa.. memang takkan terbuka.. kena sikit2 buang tempurung tu baru dia terbelah macam gambar di atas.

ni pula rupa isinya.. macam kelapa kan?

Nak buka isi bahagian dalam ni pun bukannya senang sebab lapisan yang berwarna coklat tu keras juga, bila dah terbuka UI cuba gigit mak ai... kerasnya.. macamana nak makan?? memang kena rebus agaknya. Serik pula nak kupas yang seterusnya.. UI kupas 1 je.. bila AI tanya UI jawab "bukan senang nak belah". Buatlah pula.. dia gelak je.. dia kata betullah orang kata susah nak makan buah ni..

Nampaknya terbiar macam tu jelah..

1 ulasan:

  1. betullah mencabar kan...
    tapi cuba je lah..Allh lebih tahu bila masa sesuai utk Dia anugerahkan sesuatu pada hambanya...
    UI beli kat chowkit tu area mna yg ada kedai arab?mhl x?

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...