بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Jumaat, 27 Mei 2011

Buah Hawa @ Zuriat

inilah rupa buah hawa / zuriat yg AI beli

Salam pagi Jumaat... pernah dengar buah hawa / zuriat?? UI baru pertama kali tahu dan kenal. AI selalu pergi beli teh Arab di kedai orang Mesir. Dia tengok ada orang beli buah ni.. jadi dia tanya pada penjual (orang Mesir).. Dia kata buah ni untuk orang yang susah nak dapat zuriat atau hamil. Suami isteri kena makan. Buah ni keras, nak potong dengan pisau pun tak boleh.. keras macam buah pokok getah. AI kata nak makan kena rendam lepas tu baru kupas kulitnya. Ada orang ajar rebus tapi ada yang kata cara macam tu tak berapa bagus mungkin zatnya dah berkurangan bila dah rebus. UI belum berkesempatan nak makan lagi.. dah 3 hari AI beli.. mungkin esok baru nak cuba.. jadi tak bolehlah nak beritahu macamana rasanya..


sambil beli buah hawa AI beli garam ni di kedai orang Arab tersebut. AI kata garam ni bagus tak masin sangat.. dah masuk umur 40an ni AI berjaga-jaga soal makan. Beringat sebelum sakit ;)

4 ulasan:

  1. Salam, sy nk bertanya, UI berjaya dgn buah zuriat ni? sy pun ingin mencuba tp mahal harga nya.. 4 biji Rm100. Atau mmg betul itu harganya?

    BalasPadam
  2. @nanie saya tak makan pun. sebab susah nak kupas untuk dapatkan isinya. harganya taklah semahal itu. Mengikut ayah Iman kalau 4 biji tak sampai pun RM20.

    BalasPadam
  3. wslm yee memang btl buah zuriat hrge dia 4 biji rm100
    kbnykn orng jual 4 biji rm100
    insyaallah dgn ana 7 biji rm100
    hrge blh di runding lagi...

    BalasPadam
  4. klu ade pape blh call nmbr ney
    +201148974260

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...