بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Friends

Selasa, 11 Januari 2011

Perkembangan Iman di usia 6 bulan 3 minggu

Dah lama rasanya tak cerita tentang iman kan? Tak sempat nak berceloteh sebab sibuk layan dia. Sekarang pun kalau mengadap laptop dia sibuk ambil perhatian. Sanggup datang cari ummi dia.. kesian takde kawan nak main.. tengok dia dah datang.. sambung balik sambil pegang dia.. meronta pulak.. bosan dah dia tengok laptop ni... jap nanti sambung.. sementara tu baik upload gambar-gambar terbaru dia. tengoklah dia marah tarik rambut ummi.. adoiii... sambung kembali... iman mengantuk rupanya.. bagi susu masuk buai terus terlena..


ini antara mainan iman yang dibeli oleh ayah iman.. yang panjang berkaki tu tak taulah kenapa saya geli tengok.. masa ayah iman beli saya duduk dalam kereta je.. akhirnya ayah iman simpan mainan tu dalam almari ha2.. lagi satu baby phone tu ayah iman beli di Tesco masa tu pun saya takde.. (bukan tak pergi sekali tapi sibuk layan anak buah cari baju dengan kasut sekolah) ayah iman kata bila dah pegang mainan tu dia menangis tak mau lepas.. (mainan ni banyak kali dah terjatuh atas muka iman bila dia main... kesian... dah lah berat, tapi nak main juga) eh.. tengok tu.. dah boleh duduk (ummi dia lah tu pandai-pandai suruh belajar duduk).. oklah dia dah pandai nak imbangkan badan dan turunkan badan dia dari posisi duduk. Untung juga beli green playmate (yg murah je tu) kalau jatuh taklah sakit..


genap je umur iman 6 bulan.. saya masukkan iman dalam walker.. orang dulu-dulu kata supaya cepat berjalan (sukalah ayah iman kalau iman cepat jalan) tak sabar dia nak bawa jalan.. tapi saya tak masukkan iman hari-hari tengok mood (kelakar), mula-mula masuk dia gayat sikit bila dia tolak kaki dan walker bergerak dia nangis. jadi saya stop dulu.. minggu seterusnya masukkan lagi.. itu pun jarang-jarang. minggu ke tiga bila saya masukkan iman dia dah boleh terus tegak berjalan pergi ke dapur.. heh.. terkejut tengok dia.. sekarang satu rumah dia boleh jalan-jalan.. paling dia suka tarik langsir kat belakang tu.. dengan pergi dapur..


lagi aksi iman posing dalam walker dia.. cute kan!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih tinggalkan catatan di sini...